خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ گزارش داد:

تاثیر توقیف نفتکش بریتانیایی بر بازار صادرات نفت در جهان

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۲۰۶

توقیف نفتکش بریتانیایی استنا ایمپرو نشان از آن دارد که ایران به‌آسانی می‌تواند تردد دریایی در تنگه هرمز را مختل کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، توقیف نفتکش بریتانیایی استنا ایمپرو نشان از آن دارد که ایران به‌آسانی می‌تواند تردد دریایی در تنگه هرمز را مختل کند. این البته در حال حاضر این مشکلی است مختص به بریتانیا اما تاثیر آن بر تولید نفت می‌‌تواند عظیم‌تر از این باشد. 

 اقدام ایران، در پرتو توقیف نفتکش گریس۱ در تنگه جبل‌الطارق، قابل‌درک است، اما این مانع واکنش‌های منفی از سوی کشورهای جهان نشد. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، از این فرصت برای اصرار به کشورها برای ایجاد ائتلافی علیه ایران بهترین بهره را برد. 

با در نظر گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران، نمی‌توان انتظار داشت که ایران دست روی دست بگذارد تا هیچ سودی از تجارت و سرمایه‌گذاری پرسود نفت نبرد. 

اما این مسئله برای کشورهای اروپایی و آسیایی که صنعت شان وابسته به تولید و صادرات نفت از طریق تنگه هرمز بوده مشکل‌ساز است. این در حالی است که اگر آن‌ها به ائتلاف آمریکا برای حراست از مسیر ناوبری در خلیج فارس و تنگه هرمز بپیوندند، تهران این امر را میخ دیگری بر تابوت برجام تلقی می‌کند. این امر حتی ممکن است واکنش‌های تندتری را نیز از سوی ایران به دنبال داشته باشد. 

این امر در عین حال می‌تواند صادرات نفت از جنوب عراق، کویت و قطر را با مشکل مواجه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز