خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ترکیه و آمریکا/ تاکید رهبر حزب کارگر بریتانیا بر برقراری مجدد توافق هسته‌ای با ایران/ برگزاری دومین اجلاس اضطراری دولت بریتانیا درباره توقیف نفتکش این کشور در آب‌های تنگه هرمز

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۲۱۶

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ترکیه و آمریکا، تاکید رهبر حزب کارگر بریتانیا بر برقراری مجدد توافق هسته‌ای با ایران و برگزاری دومین اجلاس اضطراری دولت بریتانیا درباره توقیف نفتکش این کشور در آب‌های تنگه هرمز

به گزارش ایلنا،  وزرای خارجه ترکیه و آمریکا با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.

- وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نگران گزارش‌های مداخله چین در فعالیت‌های نفت و گاز در دریای چین جنوبی است.

- شرکت مالک نفتکش توقیف‌شده در تنگه هرمز اعلام کرد که خود را برای ارسال درخواست رسمی جهت دیدار با ۲۳ نفر خدمه این نفتکش آماده می‌کند.

- عربستان سعودی یکی از اعضای خدمه کشتی ایرانی را به خاطر شرایط جسمانی‌اش از سواحل شمال غربی بیرون برده است.

- روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فیلم عملیات توقیف نفتکش انگلیسی «Stena Impero» را منتشر کرد.

- وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تروریسم اقتصادی ایالات متحده یک تهدید جهانی است.

- رهبر حزب کارگر بریتانیا گفت که برقراری مجدد توافق هسته‌ای از خلال سازمان ملل برای کاستن از تنش‌ها و خنثی کردن تهدید جنگ در خلیج فارس ضروری است.

- معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که بناست از سمت خود کناره‌گیری کند.

- کشتی ایرانی که در بندر جده عربستان سعودی متوقف شده بود، آزاد شده و به همراه دو یدک کش ایرانی در حال حرکت به سمت آب‌های کشورمان است.

- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در کاراکاس حضور دارد با دلسی رودریگرز معاون اول رئیس جمهور ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

- دولت بریتانیا در حال برگزاری دومین اجلاس اضطراری درباره توقیف نفتکش این کشور در آب‌های تنگه هرمز است.

- انگلیس در نامه‌ای به شورای امنیت درباره توقیف نفتکش این کشور در تنگه هرمز تاکید کرد: آرام کردن اوضاع در اولویت قرار دارد و انگلیس به دنبال جنگ با ایران نیست.

- شرکت هواپیمایی بریتانیا (بریتیش ایرویز) پروازهای خود از لندن به قاهره، پایتخت مصر، را به خاطر ملاحظات امنیتی به مدت یک هفته لغو کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز