خبرگزاری کار ایران

بیانیه پنتاگون درباره سرنگونی ادعایی پهپاد ایرانی در تنگه هرمز

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۴۲۲

وزارت دفاع آمریکا بیانیه‌ای درباره سرنگونی پهپادی در تنگه هرمز، که ادعا شده است ایرانی بوده، بیانیه‌ای صادر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، ساعاتی پس از آن‌که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا ادعا کرد که یک پهپاد ایرانی توسط نیروهای آمریکایی در تنگه هرمز سرنگون شد، پنتاگون بیانیه‌ای در این‌باره صادر کرد.

«جاناتان هافمن» سخنگوی پنتاگون، بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حدود ساعت ۱۰ صبح( پنجشنبه) به وقت محلی کشتی آبی-خاکی "یو‌اس‌اس باکسر" در حال حرکت به سمت تنگه هرمز بود. یک پهپاد بدون سرنشین به باکسر نزدیک شد و در محدوده فاصله‌ای خطرناک ثابت شد. کشتی به منظور تضمین ایمنی کشتی و خدمه آن اقدام دفاعی انجام داد.»

در بیانیه این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اشاره‌ای به این موضوع نشده که این پهپاد متعلق به چه کشوری است. ولی «ربکا ریبوریا» یکی دیگر از سخنگوهای این وزارتخانه طی کنفرانسی مطبوعاتی ادعا کرد که پهپاد سرنگون‌شده، ایرانی است.

ساعاتی پیش، رئیس‌جمهوری آمریکا ادعا کرد که پهپاد ایرانی به فاصله هزار یاردی (کمتر از یک کیلومتری) یکی از شناورهای نظامی آمریکا به نام «یواس‌اس باکسر» نزدیک شده بود.

ترامپ گفت: «پهپاد چند اخطار برای عقب نشینی را نادیده گرفت و امنیت کشتی و خدمه اش رو به خطر انداخته بود. این پهپاد فورا نابود شد.»

در اولین واکنش به این ادعای آمریکا، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، که در حال حاضر در نیویورک به‌سر می‌برد، در مقر سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت: «ما هیچ اطلاعی نداریم که پهپادی از دست داده باشیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز