خبرگزاری کار ایران

مقام ارشد پنتاگون:

درصدد ایجاد ائتلاف نظامی علیه ایران نیستیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۴۲۰

یکی از مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است، هدف واشنگتن از تلاش برای تشکیل ائتلافی در زمینه مسائل دریایی تشکیل یک ائتلاف نظامی علیه ایران نیست بلکه صرفا می‌خواهد مانع حمله به کشتی‌های تجاری شود.

به گزارش ایلنا، «کاترین ویلبارگر» از مقام‌های ارشد وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون)، روز گذشته به خبرگزاری رویترز اعلام کرد، واشنگتن با تمهیدات امنیتی جدید خود در خلیج‌فارس، قصد تشکیل یک ائتلاف نظامی علیه ایران را ندارد بلکه صرفا می‌خواهد مانع حمله به کشتی‌های تجاری شود.

 ویلبارگر، که طرح و نقشه آمریکا را در هفته جاری به اطلاع متحدان این کشور در ناتو رساند، تصریح کرد که این طرح بیشتر به معنای افزایش امکانات مراقبتی است تا آن که زمینه‌ساز یک عملیات باشد.

وی اظهار داشت: «این یک ائتلاف علیه ایران نیست... اگر قرار به مقابله با ایران باشد از چنین ساز و کاری استفاده نخواهد شد.»

به گفته این مقام پنتاگون، «هدف از چنین طرحی افزایش سطح هوشیاری و امکانات مراقبتی در قلمروی دریایی است تا بدین وسیله از اقدامات خرابکارانه ممانعت شود.»

آمریکا پس از آن‌که ادعا کرد ایران در حملات اخیر به نفتکش‌ها در اطراف تنگه هرمز دست دارد، پیشنهاد تشکیل یک ساز و کار چندملیتی برای افزایش امنیت دریایی در خلیج‌فارس را مطرح کرد.

ایران هر گونه نقش داشتن در حملات به نفتکش‌ها در خلیج‌فارس را تکذیب کرده و تاکید دارد که کشورهای منطقه خودشان و بدون مداخله دیگران می‌توانند امنیت کشتی‌رانی در خلیج‌فارس را تامین کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز