خبرگزاری کار ایران

ادامه روند تحویل سامانه‌های اس- ۴۰۰ به ترکیه برای هفتمین روز

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۲۸۳

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که روند تحویل سامانه‌های اس-۴۰۰ به ترکیه برای هفتمین روز دنبال شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که روند تحویل سامانه‌های اس-۴۰۰  به ترکیه برای هفتمین روز دنبال شد.

این هواپیما حامل تجهیزاتی از سامانه‌های دفاعی اس- ۴۰۰ روسیه بوده است. 

هواپیمای مذکور در هفتمین روز بارگیری تجهیزات اس- ۴۰۰ برای ترکیه در پایگاه هوائی «مرتد» در این کشور فرود آمده است. 

سامانه اس- ۴۰۰ را شرکت «آلماز- آنتی» روسیه تولید می‌کند.

دستگاه همکاری فنی نظامی روسیه جمعه گذشته از آغاز ارسال سامانه‌های اس- ۴۰۰ به ترکیه خبر داد و بر اجرای معامله توافق شده تأکید کرد.

وزارت دفاع روسیه یکشنبه گذشته از ورود شمار زیادی از سامانه‌های اس- ۴۰۰ به خاک ترکیه خبر داد. وزارت دفاع ترکیه نیز اعلام کرد که سه هواپیما حامل اجزای سامانه‌های اس- ۴۰۰ در پایگاه هوائی مرتد فرود آمده است. 

جلسه اخیر کنگره امریکا  سخنان «مارک اسپر» سناتور این کشور ترس واشنگتن از سامانه اس -۴۰۰ روسیه را که ممکن است عملکرد جنگنده‌های اف- ۳۵ را مختل کند،‌ افشا کرد. 

اسپر تأکید کرد که ترکیه نمی‌تواند همزمان با خرید سامانه‌های اس- ۴۰۰ روسیه، به جنگنده‌های اف- ۳۵ آمریکا نیز دست یابد،‌ چرا که این موضوع تهدید بزرگی برای نیروی هوائی آمریکا از طریق کشف توان این نوع جنگنده با استفاده از سلاح روسیه به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز