خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی پمپئو با همتای بحرینی‌اش درباره ایران/ بحرین کنفرانس بین‌المللی امنیت دریایی را میزبانی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۱۴۷

وزیر خارجه آمریکا با همتای بحرینی خود درباره امنیت دریایی و پرونده ایران در پی تشدید تنش‌ها در منطقه خلیج‌فارس، گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، شب گذشته در توییتر، از دیدار خود با «خالد بن احمد آل‌خلیفه» همتای بحرینی‌اش خبر داد.

پامپئو نوشت که با وزیر خارجه بحرین برای رایزنی درباره امنیت دریایی و رویارویی با آنچه که آن را «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران» ادعا کرده، دیدار کرده است.

وی گفت: «ایالات متحده از بحرین برای همکاری قوی و تلاش هایش برای ارتقای صلح و رفاه، سپاسگزار است.»

وزیر خارجه بحرین، که به آمریکا سفر کرده است روز گذشته همچنین با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا و سناتور «جیم ریچ» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای این کشور دیدار کرد.

بولتون در این دیدار گفت که آمریکا به تلاش خود برای مقابله با ایران ادامه خواهد داد.

«برایان هوک» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران طی سخنرانی  در اندیشکده «شورای آتلانتیک» اعلام کرد که بحرین در هفته‌های آتی میزبان یک کنفرانس بین‌المللی امنیت دریایی با حضور نمایندگان و مقامات ۶۵ کشور جهان خواهد بود.

هوک تصریح کرد که کنفرانس بحرین ادامه‌ای بر کنفرانس ورشو است که با موضوع «صلح و امنیت در خارمیانه» بهمن ماه پارسال برگزار شد.

هوک همچنین اعلام کرد که آمریکا قصد دارد طی چند روز آینده دیپلمات‌های خارجی مستقر در واشنگتن را در جریان اقدامات جدید خود برای تامین امنیت کشتیرانی در خاورمیانه قرار دهد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز