خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی وزیر خارجه آمریکا نسبت به وضعیت زندان‌های مصر

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۴۴۴

وزیر خارجه آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به اوضاع زندان‌های مصر تأکید کرد که واشنگتن به همکاری با مقام‌های قاهره در این زمینه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با ارسال نامه‌ای به کارگروه مصر که مؤسسه «کارنگی» صلح بین المللی در واشنگتن آن را در پایگاه الکترونیک خود منتشر کرد، نسبت به اوضاع زندان‌های این کشور ابراز نگرانی کرده است.

پمپئو در این نامه با بیان مجموعه‌ای از نگرانی‌ها نسبت به اوضاع تأسف بار زندان‌های مصر اعتراض خود را نسبت به تمام اشکال بازداشت‌های ظالمانه و یا بدرفتاری علیه هر فردی با هر ملیتی که باشد، اظهار کرده است. 

وی تأکید کرده است که دستگاه وزارت خارجه آمریکا به طور گسترده گزارش‌های مرتبط با اوضاع زندان‌های مصر را پیگیری کرده و صحت آنها را تایید می‌کند. 

در پایان این نامه آمده است که آمریکا حتما به همکاری با مقام‌های مصر در این زمینه در بالاترین سطح ممکن ادامه خواهد داد.

نامه پمپئو در پاسخ به پیام کارگروه ویژه مصر، متشکل از تعدادی کارشناسان مصری در مراکز پژوهش‌های آمریکا پس از مرگ «محمد مرسی»، نخستین رئیس‌جمهوری مدنی این کشور مطرح شده است. 

این کارگروه در پیام خود از اوضاع تأسف بار زندانیان مصر و رنج آنها از نقض ابتدائی‌ترین حقوق انسانی و شکنجه و سلول انفرادی و قصور عامدانه پزشکی سخن گفته‌اند. 

مرسی در یکی از جلسات محاکمه خود در پرونده جاسوسی برای حماس در تاریخ ۱۷ ژوئن درگذشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز