خبرگزاری کار ایران

سازمان آزادی بخش فلسطین:

اسکان آوارگان درکشورهای میزبان توهم محض آمریکاست

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۶۶۶

عضو کمیته اجرائی سازمان آزادی بخش فلسطین و رئیس اداره امور پناهندگان تأکید کرد که اظهارات آمریکا درباره اسکان پناهندگان فلسطینی در کشورهای میزبان توهمی بیش نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «احمد ابوهولی»، عضو کمیته اجرائی سازمان آزادی بخش فلسطین و رئیس اداره امور پناهندگان تأکید کرد که اظهارات آمریکا درباره اسکان پناهندگان فلسطینی در کشورهای میزبان، توهمی بیش نیست.

وی در ادامه افزود: «انتقال اختیارات آژانس کار و رفاه سازمان ملل برای پناهجویان فلسطینی موسوم به (اونروا) به کشورهای میزبان نیز صرف توهمی است که بین کشورهای عربی میزبانی که با رد اسکان و راهکارهای سازمان ملل اجماع نظر کردند، هیچ جایگاهی ندارد».

رئیس اداره امور پناهندگان تأکید کرد که سازمان آزادی بخش فلسطین به تصمیم ۱۹۴ به عنوان راهکار عادلانه و جامع برای مسأله آوارگان و مخالفت با اسکان در کشور جایگزین نظر دارد. 

أبو هولی تأکید کرد که رهبری فلسطین و سازمان آزادی بخش فلسطین معامله قرن را نخواهد پذیرفت و طرح به اصطلاح صلح آمریکا و اسرائیل بیانگر سازش سیاسی مستند به تصمیم‌های سازمان ملل نیست بلکه گویای طرح توطئه مآبانه برای از میان برداشتن مسأله فلسطین از طریق تبدیل آن از یک موضوع سیاسی برای ملتی که به آزادی و استقلال چشم دوخته‌اند به موضوعی انسانی و کمکی و طرح‌های اقتصادی تلاش می‌کند.

وی از کشورهای عربی خواست که تصمیم نشست «تونس» درباره راه‌اندازی شبکه امنیت پولی به میزان ماهانه ۱۰۰ میلیون دلار را به منظور مقابله با فشارهای سیاسی و مالی اعمال شده علیه رهبران فلسطینی و حمایت از تصمیم های این رهبری و نیز سازمان آزادی بخش و مواضع ثابت آن در مخالفت با معامله قرن اجرائی کنند. 

 این عضو کمیته اجرائی سازمان آزادی بخش تأکید کرد که ماه سپتامبر آینده شاهد سلسله نشست‌هایی خواهد بود که با نشست کشورهای حامی آنروا در سطح وزیران در نیویورک آغاز و با نشست گروه ۷۷ + چین به ریاست فلسطین در نیویورک و نیز نشست‌های مجمع عموم سازمان ملل ادامه خواهد یافت.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز