خبرگزاری کار ایران

اسرائیل ۲ جنگنده جدید «اف-۳۵» آمریکا را تحویل گرفت

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۶۴۵

دو جنگنده جدید از طراز «اف- ۳۵» روز گذشته- یکشنبه- در پایگاه هوائی «نیفاتیم» اسرائیل فرود آمدند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «دو جنگنده جدید «اف- ۳۵» آمریکا روز گذشته- یکشنبه- در پایگاه هوائی «نیفاتیم» اسرائیل فرود آمدند و به اسکادران جنگنده‌های «ادیر» که در دسامبر ۲۰۱۷ آمادگی عملیاتی خود را اعلام کردند، خواهند پیوست. 

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تحویل این دو جنگنده نشانه دیگری از همکاری نظامی تنگاتنگ و طولانی مدت اسرائیل و آمریکا به شمار می‌رود.

این رادیو در ادامه اعلام کرد که نیروی هوائی اسرائیل نخستین نیروی هوائی خارجی است که جنگنده‌های اف- ۳۵ را به کار می‌گیرد. 

رادیو اسرائیل همچنین گزارش داد که دو جنگنده مذکور در ماه گذشته میلادی در تمرین «تری لایتینگ» به فرماندهی آمریکا و مشارکت نیروی هوائی بریتانیا مشارکت داشتند و در این تمرین قابلیت‌های این نوع جنگ‌افزار برای برخورد با تهدیدهای مختلف آشکار شد.

سخنگوی ارتش اسرائیل علام کرد که جنگنده‌های اف- ۳۵ بر توان عملیاتی و استراتژیک نیروی هوائی که موفقیت آن را در اتجام مأموریت‌های مختلف تضمین می‌کند، می‌افزاید.

قرار است اسرائیل ۳۳ جنگنده از نوع اف- ۳۵ را در آغاز سال ۲۰۲۰ از آمریکا دریافت کند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز