خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهوری آرژانتین در پی صدور فرمان درج نام «حزب الله» در فهرست تروریسم

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۸۷۰

رئیس جمهوری آرژانتین آماده امضای فرمانی مبنی بر درج نام «حزب الله» لبنان در فهرست تروریسم می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه العرب، «مائوریسیو ماکری»، رئیس جمهوری آرژانتین به دنبال صدور فرمانی برای درج نام «حزب الله» لبنان در فهرست تروریسم است. 

آرژانتین نخستین کشور آمریکای لاتین است که نام حزب الله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد، بر این اساس که کشورهای منطقه نیز به پیروی از آن چنین اقدامی را اتخاذ خواهند کرد تا از این طریق حزب الله را تحت فشار قرار داده و از نفوذ آن به این بخش از قاره آمریکا که چالش بزرگی برای انها به شمار می‌رود، جلوگیری کنند. 

رسانه‌های آرژانتینی روز گذشته -جمعه- اعلام کردند که ماکری برای امضای فرمان ریاستی در درج نام حزب الله در جدول گروه‌های تروریستی آماده می‌شود.

این اقدام آرژانتین با بیست و پنجمین سالگرد انفجار ساختمان مرکز همبستگی یهودیان آرژانتین (آمیا) که در تاریخ ۱۸ جولای ۱۹۹۴ ردخ داد و ۸۵ کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت، همزمان شده است. 

 روزنامه «کلارین» اعلام کرد پیش‌نویس فرمان رئیس جمهوری که به تبصره‌های نهایی پیش از امضا نیاز دارد، به درخواست قدرت‌های خارجی از طریق سفارش دیپلماسی آرژانتین برای اعلام حزب الله به عنوان گروه تروریستی نوشته شده است.

احتمال می‌رود که آمریکا نقش مهمی برای اقناع «بوینس آیرس» برای اتخاذ چنین اقدامی علیه حزب الله به عنوان مهمترین متحد ایران ایفا کرده باشد.

آمریکا و آرژانتین کارگاهی را در زمینه مبارزه با فعالیت‌های حزب‌الله در نیم کره غربی در تاریخ ۱۱ و ۱۲ ژوئن در بوینس آیرس برگزار کردند که در آن فعالان عرصه نجات قانون، دادستان‌های کل و فعالان اقتصادی برخی کشورهای آمریکای جنوبی چون آرژانتین، کلمبیا، شیلی و پاراگوئه و نیز برخی نمایندگان پلیس آمریکا مشارکت داشتند.

این کارگاه بر شیوه عملکرد حزب الله و فعالیت‌ها و زیر ساخت‌های عملی آن در کشورهای آمریکائی و نیز مکانیزم‌های مقابله با این حزب و متحدانش تمرکز داشت. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا دوشنبه هفته گذشته در اقدامی غیرقابل توجیه، نام «محمد رعد» و «امین الشری» دو نفر از نمایندگان حزب الله در پارلمان لبنان و نیز «وفیق صفا»، مسئول یگان ارتباط و هماهنگی این حزب را در فهرست تروریستی قرار داد. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز