خبرگزاری کار ایران

تظاهرات مجدد در الجزایر برای تضمین برگزاری انتخابات سالم

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۶۸۰

مردم الجزایر روز گذشته-جمعه- با برگزاری تظاهرات خواستار تغییر ریشه‌­ای سران نظام پیشین و ارائه ضمانت‌­هایی برای برگزاری انتخابات سالم شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، مردم الجزایر روز گذشته -جمعه- با برگزاری تظاهرات خواستار تغییر ریشه‌­ای در جایگزینی سران نظام پیشین و ارائه ضمانت­‌هایی برای برگزاری انتخابات سالم شدند.

تظاهرکنندگان در پایتخت و استان­‌های دیگر با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری بقایای رژیم پیشین به ویژه «عبدالقادر بن صالح»، رئیس جمهوری موقت و «نورالدین بدوی» نخست‌وزیر این کشور شدند.

آنها همچنین شعارهایی برای عملی شدن دو ماده ۷ و ۸ قانون اساسی که تصریح دارند مردم منبع هر قدرتی هستند و ملت به وسیله نهادهای قانونی که در اختیار دارد، حاکمیت را در دست می­‌گیرد، سر دادند.

رئیس‌جمهوری موقت الجزایر اخیرا پیشنهاد گفت‌وگوی ملی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آزاد به رهبری چهره‌­های مستقل بدون مشارکت حکومت و ارتش را ارائه کرده است.

به‌رغم اینکه ابتکار بن صالح حمایت رهبری ارتش را جلب کرده اما نیروهای سیاسی که شنبه گذشته در پایتخت تشکیل جلسه دادند، بر سر این موضوع و تعامل مثبت با طرح مذکور اختلاف نظر دارند.

«مصباح مناس»، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل الجزایر گفت که باید اتفاق مهمی صورت گیرد و آن برکناری «معاذ بوشارب» رئیس پارلمان  و یکی از مسئولانی است که مردم خواهان کنار رفتن وی از قدرت هستند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز