خبرگزاری کار ایران

هیئت دیپلماتیک روسیه در آنکارا اوضاع ادلب را مورد بررسی قرار داد

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۴۳۹

هیئت دیپلماتیک روسیه در دیدار با مسئولان ترکیه در آنکارا، درباره اوضاع در استان ادلب سوریه و برگزاری دور جدید نشست‌های «آستانه» گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «الکساندر لاورنیف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه و «سرگئی ویرچینین» معاون وزیر خارجه روسیه با مسئولان ترکیه در آنکارا اوضاع در استان ادلب سوریه را بررسی کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد، «ابراهیم کالن» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه، «یونس امراه قره عثمان اوغلو» وزیر دفاع و «سیدات اونال» معاون وزیر خارجه این کشور در این دیدار حضور داشتند.

طبق این بیانیه، طرفین به صورت مفصل «اوضاع در سوریه و تمامی منطقه خاورمیانه را بررسی و درباره اوضاع در ادلب در سایه افزایش تهدید تروریسم( در استان) و ضرورت حمایت از غیرنظامیان و نیز نظامیان روسیه و ترکیه رایزنی کردند».

این وزارتخانه خاطرنشان کرد، حاضران در این دیدار «دیدگاه‌های‌شان را به صورت مفصل درباره پرونده حل و فصل سیاسی بحران سوریه مطرح و بر ضرورت تکمیل فرآیند تشکیل کمیته قانون اساسی و آغاز فعالیت آن به موجب قطعنامه‌های کنفرانس مذاکرات ملی سوریه در سوچی و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کردند».

این بیانیه افزود، طرفین همچنین آمادگی‌ها را برای برگزاری نشست بین‌المللی جدید در چارچوب «فرمول آستانه»( روسیه، ایران و ترکیه) درباره سوریه در اوایل ماه آگوست آینده در پایتخت قزاقستان مورد تأکید قرار دادند.

اوضاع در ادلب طی ماه‌های اخیر و در بحبوحه افزایش عملیات ارتش سوریه علیه عناصر مسلح در این منطقه و نگرانی‌های بین‌المللی از وقوع فاجعه انسانی در صورت آغاز حمله‌ای گسترده در شهر ادلب و حومه آن از سوی ارتش سوریه، به شدت بحرانی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز