خبرگزاری کار ایران

نماینده آمریکا در شورای حکام:

آماده گفت‌وگوی بدون شرط با تهران و عادی‌سازی روابط هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۰۲۵

نماینده آمریکا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز این اجلاس در سخنانی بی‌اساس، طی بیانیه‌ای عنوان کرد که تخطی تهران از مفاد برجام و فراتر رفتن از سقف تولید اورانیوم غنی‌شده تلاشی برای باج‌خواهی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه جروزالم پست، «جکی والکوت» نماینده آمریکا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آغاز این اجلاس در سخنانی بی‌اساس، طی بیانیه‌ای عنوان کرد که تخطی تهران از مفاد برجام و فراتر رفتن از سقف تولید اورانیوم غنی‌شده تلاشی برای باج‌خواهی است.

وی در ادامه مدعی شد که تهران با این اعمال خود را منزوی می‌کند. نماینده آمریکا همچنین گفت که واشنگتن همچنان آماده است که بدون هیچ شرطی با ایران مذاکره کند.

در بیانیه آمریکا در نشست اضطراری شورای حکام ادعا شده است: «دلیلی برای گسترش برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد و اقدام‌های اخیر تهران را تنها می‌توان تلاش آشکار برای خاذی از جامعه جهانی دانست.»

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: «از ایران می‌خواهیم که قدم‌های اخیرش را لغو کند و هرگونه برنامه برای افزایش فعالیت‌هایش در آینده را کنار بگذارد. آمریکا آشکارا اعلام کرده که آماده مذاکرات بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی است و ما پیشنهاد امکان عادی‌سازی روابط با تهران را می‌دهیم.»

نماینده آمریکا در شورای حکام در ادامه مواضع بی‌اساس خود گفت: «تلاش‌های گذشته ایران برای دستیابی به سلاح اتمی و کوشش‌ این کشور برای پنهان کردن اطلاعات درباره فعالیت‌هایش در زمینه تسلیحات اتمی نشان‌دهنده آن است که باید تحولات اخیر را با جدیت پیگیری کنیم. این امر همچنین پیش‌زمینه‌ای تاریخی برای بررسی فعالیت‌ها و بیانیه‌های اخیر تهران فراهم می‌کند.» ‎

وی همچنین گفت که نباید از بدعهدی‌های اخیر تهران قدردانی کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز