خبرگزاری کار ایران

بررسی اوضاع امنیتی و خدماتی، محور دیدار مقام‌های آمریکا و مسد در «دیر الزور»

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۰۱۳

مقامات آمریکایی و اعضای شورای دموکراتیک سوریه اوضاع امنیتی و خدماتی در استان «دیر الزرو» واقع در شرق سوریه را بررسی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسمارت نیوز، «جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، «ویلیام روباک» مشاور آمریکایی و «بلاک میران» فرمانده ارتش آمریکا در سوریه و عراق به همراه «غسان یوسف» و «لیلی الحسن» رؤسای مشترک شورای دموکرات سوریه (مسد) و نیز تعدادی از شخصیت‌­های عشایری روز گذشته- سه شنبه در دیر الزور نشست مشترکی برگزار کردند.

شورای مدنی دیرالزور وابسته به مسد اعلام کرد که جفری به آنها اطلاع داده که نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه باقی می‌­مانند و آمریکا برای جذب نیروهای زمینی از کشورهای ائتلاف به منظور نابودی بقایای گروه تروریستی داعش و تضمین عدم بازگشت این عناصر به صفوف خود تلاش می‌­کند.

جفری پیش از این از آلمان درخواست اعزام نیروی زمینی بیشتر به سوریه را داده بود که با مخالفت این کشور مواجه شد.

شورای مدنی دیرالزور به نقل از جفری اعلام کرد که آمریکا برای تأمین حمایت اقتصادی از طرح­‌های حیاتی و بازسازی زیرساخت­‌ها فعالیت می­‌کند.

غسان یوسف نیز به نوبه خود بر لزوم تأمین طرح‌­های لازم برای تحقق ثبات در این منطقه و ایجاد فرصت‌­های شغلی برای جوانان تأکید کرد و خواستار آماده‌سازی زیر ساخت‌­ها و حمایت از بخش­‌های بهداشت و آموزش و خدمات و کشاورزی شد.

روباک طی سال جاری و گذشته با مقام‌های مسد و قسد دیدارهای فراوانی برای بررسی اوضاع خدماتی و امنیتی و تحولات نظامی در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز