خبرگزاری کار ایران

منبع آگاه سعودی:

بن سلمان سیاست مقابله با اردوغان را در پیش گرفته است

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۹۷۶

یک منبع آگاه سعودی تأکید کرد که ولیعهد عربستان پس از دریافت این نتیجه که آنکارا به دنبال کوتاه آمدن در قضیه قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی نیست، سیاست مقابله با رئیس جمهوری ترکیه را در پیش گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از عربی ۲۱، یک مقام آگاه سعودی فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان پس از آنکه به نتیجه رسید آنکارا تمایلی به برقراری آرامش در پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی ندارد، به دنبال اجرای سیاست مقابله با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه است.

وی افزود که بن سلمان در آن زمان شرط توقف تنش لفظی ترکیه درباره پرونده خاشقجی را مطرح کرده بود اما با گذشت زمان و ادامه اصرار ترکیه در اظهار این پرونده در محافل بین‌المللی از این شرط خود عقب‌نشینی کرد. 

این منبع سعودی ادامه داد: «ریاض به دنبال اعمال فشار بر آنکارا از طریق کاهش تدریجی سرمایه‌گذاری‌های عربستان در ترکیه و کاهش واردات از این کشور است».

وی همچنین گفت: «هدف استراتژی مورد نظر ولیعهد سعودی ایجاد بحران‌های داخلی برای اردوغان از طریق تضعیف اقتصاد ترکیه است که این امر کاهش نقش این کشور در جهان اسلام، کاهش نفوذ آنکارا در پرونده‌های منطقه‌ای و تضعیف دولت را به دنبال دارد به گونه‌ای که احزاب مخالف بر حزب عدالت و توسعه پیروز شوند و آن را از قدرت کنار زنند».

این منبع افزود که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی با این استراتژی موافقت کرده و هیچ دعوت مستقیمی از اردوغان برای حضور در نشست اسلامی مکه به عمل نیاورد و تنها به ارسال این دعوت از طریق سازمان همکاری اسلامی اکتفا کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز