خبرگزاری کار ایران

القدس العربی گزارش داد؛

آیا ابوظبی به گزینه دیگری به جای حفتر در لیبی می‌اندیشد؟

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۹۶۲

منابع سیاسی و رسانه ای لیبی افشا کردند که امارات قصد دارد فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی را قربانی و فرد دیگری را در امارات جایگزین وی کند.

به گزارش ایلنا به قل از القدس العربی، «اشرف الشح» مشاور سیاسی سابق شورای عالی  لیبی به نقل از اطلاعاتی دریافتی از اقدام امارات برای آماده‌سازی طرح تشکیل دولت به ریاست «عارف النایض» سفیر سابق لیبی در این کشور خبر داد.

پایگاه انگلیسی زبان «لیبین اکسپرس» اعلام کرد که حکام أبوظبی نمی‌خواهند به طور مستقیم و بی‌پرده وارد این ماجرا شوند  و به همین دلیل مصری‌ها را مسئول این موضوع کرده¬اند.

این پایگاه خبری هشدار داد که روند اقناع «خلیفه حفتر» فرمانده مشترک نیروهای موسوم به ارتش ملی برای تشکیل این دولت پیچیده شده است.

پایگاه خبری «لیبیا الاحرار» نیز به نقل از برخی منابع نوشت که أبوظبی از «عقیلة صالح» رئیس پارلمان در «طبرق» خواسته است که دولت جدیدی به ریاست نایض تشکیل دهد و او نیز در حال اقناع تعدادی از نمایندگان برای برگزاری نشستی در قاهره برای اعلام دولت جدید به ریاست نایض به عنوان جایگزین خلیفه حفتر است که طی چهار ماه جنگ هنوز موفق به ورود به شهر طرابلس نشده است.

همین منابع تأکید کردند که أبوظبی حفتر را به پذیرش دولت مورد نظر به ریاست نایض وادار کرده و فشارهای فراوانی در حد تهدید به لغو حمایت نظامی و مالی بر او وارد کرده است.

هدف از تشکیل چنین دولتی مذاکره با دولت وفاق ملی به منظور بازگشت روند سیاسی جدیدی است آنها را از پیامدهای حمله به پایتخت دور می‌کند و در حقیقت آنها به دنبال ویترین سیاسی جدیدی برای آغاز عملیات مذاکره به منظور دستیابی به اهدافی هستندکه با حمله نظامی محقق نشده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز