خبرگزاری کار ایران

سفر هیأت مصری به رام الله و غزه تا پایان هفته برای بررسی صلح

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۴۹۰

قرار است هیأت امنیتی مصر تا پایان هفته جاری برای انجام مأموریت دو بعدی در ارتباط با پرونده صلح دو جنبش فتح و حماس و نیز پرونده صلح و آرامش گروه‌های فلسطینی و اسرائیل وارد نوار غزه شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، قرار است هیأت امنیتی مصر تا پایان هفته جاری در مأموریت جدید که به دو شاخه تقسیم می‌شود، وارد نوار غزه شود. این مأموریت در دو بعد تلاش برای مصالحه بین دو جنبش حماس و فتح و نیز  برقراری صلح و آرامش بین گروه‌های فلسطینی و اسرائیل تقسیم می‌شود.

بر اساس گزارش گروه‌های فلسطینی که به امور صلح با اسرائیل ارتباط دارند، دیدار هیأت امنیتی مصر قرار بود هفته گذشته انجام شود اما بارها به تأخیر افتاد.

این هیأت در بدور ورود به رام الله با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبران بلند پایه جنبش فتح دیدار خواهد کرد و سپس برای دیدار با رهبران حماس به نوار غزه خواهد رفت.

منابع آگاه اعلام کردند که مسئولان دستگاه اطلاعات مصر که ناظر پرونده‌های فلسطین هستند، طی روزهای گذشته چندین تماس با رهبران گروه‌های فلسطینی از جمله فتح و حماس به منظور شفاف سازی مواضع درباره پرونده مصالحه برقرار کرده‌اند. 

پرونده صلح سال گذشته پس از حادثه انفجار خودروی «رامی الحمد لله»، نخست‌وزیر وقت و «ماجد فرج» رئیس اطلاعات فلسطین پس از ورود به نوار غزه متوقف شد. 

این هیأت امنیتی مصر در دیدار آینده بر راهکارهای اجرای بندهای مرحله دوم تفاهم‌های آرامش و نیز تأکید بر ادامه همکاری در بعد نخست تفاهم‌ها که شامل برنامه امدادی به نوار غزه می‌شود، تمرکز خواهد کرد. 

«طلال أبوظریفة» عضو هیأت عالی راهپیمائی روز بازگشت پیش از این اعلام کرده بود که هیأت مصری با گروه‌های فلسطینی به منظور بررسی تفاهم‌های آرامش با نظارت مصر، قطر و سازمان ملل، نشست برگزار خواهد کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز