خبرگزاری کار ایران

تصمیم شورای نظامی و اپوزیسیون سودان برای امضای توافق صلح طی یک هفته

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۸۷۳

شورای نظامی انتقالی سودان و ائتلاف آزادی و تغییر به عنوان رهبر اپوزیسیون این کشور از تلاش برای امضای توافق انتقال سیاسی طی یک هفته خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،  «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای نظامی سودان امروز -دوشنبه- در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» از احتمال توافق نهائی تا پایان هفته جاری پس از تکمیل کار کمیته قانونی مرتبط با پیش نویس سند مورد توافق و تعیین ساختار حکومت خبر داد.

برهان تأکید کرد که شورای نظامی از زمان سرنگونی حکومت «عمر البشیر» رئیس جمهوری مخلوع سودان به شراکت در جنبش اعتراض‌آمیز تمایل داشته است. 

وی تأکید کرد: «وقایعی رخ داد که ما را از یکدیگر دور کرد... اما در حال حاضر برای همکاری به عنوان شرکا آماده هستیم و با اعتماد فراوان برای عبور کشور از بحران و برقراری امنیت و ساخت آینده سودان عمل می‌کنیم».

«خالد بحر» سخنگوی ائتلاف آزادی و تغییر نیز با تأکید بر اینکه این توافق تمام انتظارات مردم سودان را محقق نمی‌کند اما گامی رو به جلوست، گفت که این توافق طی یک هفته امضا می‌شود.

بحر تأکید کرد که تنها ضمانت در این توافق که بر تشکیل شورای حاکمیتی به مدت ۳۹ ماه و تقسیم آن به ۲۱ ماه برای شورای نظامی و ۱۸ ماه برای ائتلاف معارض تصریح دارد، یکپارچگی طرفین و تمایل به انتقال صلح‌آمیز قدرت به غیرنظامیان است. 

توافق خارطوم گام مهمی در راه کاهش تنش در سودان از زمان کشتار ده‌ها معترض در جریان اعتصاب تظاهرکنندگان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در اوایل ماه ژوئن است. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز