خبرگزاری کار ایران

افشای طرح پیشنهادی اسرائیل برای راه‌اندازی «قطار شکوفایی» از حیفا به عربستان

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۶۶۷

صفحه رسمی پایگاه «اسرائیل بالعربیه» فاش کرد که وزیر خارجه اسرائیل در سفر به امارات طرح ارتباط عربستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس تا اردن از طریق شبکه راه آهن اسرائیل و بندر حیفا در دریای مدیترانه را مطرح کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، پایگاه الکترونیک «اسرائیل بالعربیه» فاش کرد که «یسرائیل کاتس»، وزیر خارجه اسرائیل در سفر به أبوظبی طرح ارتباطی بین عربستان سعودی و کشورهای خلیج‌فارس تا اردن از طریق شبکه راه آهن اسرائیل و بندر حیفا در دریای مدیترانه را مطرح کرده است.

این پایگاه افزود که طرح مذکور حاوی روش­‌های تجارت منطقه­‌ای بسیار ارزان‌تر، کوتاهتر و امن‌تر بوده و از اقتصاد کشورها حمایت می­کند.

وزارت خارجه اسرائیل هفته گذشته سفر کاتس به امارات را افشا کرد.

در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل آمده است که وزیر خارجه این رژیم برای شرکت در کنفرانس سازمان ملل درباره محیط زیست به امارات سفر و طرح «مسیرهای صلح منطقه‌­ای» را که شامل ارتباط اقتصادی و استراتژیک بین عربستان و کشورهای خلیج فارس از طریق اردن توسط شبکه راه آهن اسرائیل می­‌شود، مطرح کرد.

کاتس پیش از این سال گذشته در زمان تصدی وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی طرح راه آهن ارتباطی بین سرزمین­‌های اشغالی و دریای مدیترانه با کشورهای حوزه خلیج‌فارس از جمله عربستان سعودی را مطرح کرده بود.

این خط آهن ارتباطی از بندر حیفا آغاز شده و از شهر «بیسان» و نیز گذرگاه «شیخ حسن» تا شهر «اربد» اردن می­‌گذرد و به عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس می­‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز