خبرگزاری کار ایران

اذعان کوشنر به شکست کنفرانس منامه/ معامله قرن بدون موافقت فلسطینی‌ها محقق نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۶۳۸

مشاور ارشد کاخ سفید و طراح معامله قرن به طور تلویحی اذعان کرد که کارگاه اقتصادی بحرین به عنوان بخش اقتصادی معامله قرن، طرح صلح ابتکاری آمریکا بین اسرائیل و فلسطین شکست خورده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه «هاآرتص» نوشت که «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید در مصاحبه تلفنی با خبرنگاران عرب و اسرائیلی درباره تحریم کنفرانس اقتصادی بحرین از سوی فلسطینی‌ها به صورت ضمنی اقرار کرد که کارگاه اقتصادی منامه که در حقیقت بخش اقتصادی طرح «معامله قرن» برای صلح بین اسرائیل و فلسطین بوده با شکیت مواجه شد.

هاآرتص در ادامه افزود که این مصاحبه بخشی از تلاش‌های تبلیغاتی آمریکا برای بازاریابی معامله قرن نزد خوانندگان عرب بوده است. 

کوشنر با انتقاد مجدد از فلسطینی‌ها و اعتراف ضمنی به شکست کارگاه اقتصادی منامه گفت: «بسیاری از بازگانان و نمایندگان شرکت‌های جهانی در این نشست حضور داشتند و بسیاری نیز خواهان حضور بودن اما ما از آنها حمایت نکردیم.... این طرح اقتصادی می‌تواند محقق شود اما بدون حضور رهبران فلسطینی عملی نخواهد شد».

داماد ترامپ تأکید کرد که ۲۸ میلیارد دلار از جمع ۵۰ میلیارد دلار در قالب معامله قرن به سرمایه‌گذاری در کرانه باختری و نوار غزه اختصاص یافته است اما اگر رهبران فلسطینی رویکرد خود را تغییر ندهند، این مبالغ ارائه نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: «نتایج قطعی و اطمینان بخش از کارکرد سرمایه‌گذاری مالی در فلسطین در گذشته وجود نداشته است. در نشست بحرین نمایندگانی از شرکت‌های آفریقایی حضور داشتند و به ما اعلام کردند که اگر فلسطینی‌ها از این سرمایه‌گذاری استقبال نکنند، ما از این سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و اهتمام آمریکا و جهان با روی باز استقبال می‌کنیم».

کوشنر مدعی شد که به‌رغم حمله بی‌سابقه فلسطین علیه آمریکا، درهای کاخ سفید همچنان به روی فلسطینی‌ها و رهبران فلسطینی باز است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز