خبرگزاری کار ایران

کشف اجساد ۱۴ مهاجر آفریقایی در سواحل تونس

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۰۸۸

جمعیت هلال احمر تونس اعلام کرد که گارد ساحلی این کشور روز گذشته- شنبه- اجساد ۱۴ مهاجر آفریقایی را که قایقشان در مسیر حرکت از لیبی به اروپا غرق شده بود، پیدا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، جمعیت هلال احمر تونس اعلام کرد که گارد ساحلی این کشور اجساد ۱۴ مهاجر آفریقایی را پیدا کرد. قایق این مهاجران که بیش از ۸۰ نفر را از طریق دریا از لیبی به اروپا منتقل‌کرد، در سواحل تونس غرق شده بود. 

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل روز پنج شنبه گذشته گفت که دو صیاد تونسی جان چهار نفر از مهاجران را نجات دادند اما یکی از آنها در بیمارستان جان خود را از دست داد.

دست کم ۶۵ مهاجر که در ماه می گذشته در مسیر حرکت از لیبی به اروپا قایقشان در سواحل تونس غرق شد، جان خود را از دست دادند. 

ساحل غربی لیبی نقطه اصلی حرکت مهاجران از سراسر آفریقا برای رسیدن به اروپا است اما تعداد این مهاجران پس از تلاش‌ها و اقدام‌های ایتالیا برای مبارزه با شبکه‌های قاچاق و حمایت گارد ساحلی لیبی کاهش یافته است.

به رغم اینکه جنگ در لیبی عملیات قاچاق انسان را نسبت به گذشته سخت‌تر کرده است، مسئولان در زمینه امدادهای بین‌المللی هشدار داده‌اند که احتمال افزایش آمار فرار مردم لیبی از کشورشان وجود دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز