خبرگزاری کار ایران

یک تحلیلگر سیاسی تونس:

امارات تجربه دموکراتیک تونس را بزرگ‌ترین مشکل خود می­‌داند

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۸۸۲

یک تحلیلگر سیاسی تونس و یکی از بنیانگذاران حزب «ندا» در این کشور درباره دلیل ترس امارات از تجربه دموکراتیک در تونس صحبت کرده و تأکید کرد که أبوظبی این تجربه را بزرگ‌ترین مشکل خود می‌­داند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «عمر صحابو» تحلیلگر سیاسی و یکی از بنیانگذاران حزب «ندا»ی تونس گفت: «یک مقام اماراتی به صورت واضح  و آشکار گفت که امارات با تجربه دموکراسی در تونس مشکل دارد و از انتقال این تجربه به أبوظبی بیمناک است».

صحابو به نقل از این مقام اماراتی گفت که ما در رفاه هستیم و امورمان روشن است اما یک مشکل اصلی داریم و آن تونس است.

صحابو هشدار داد که الگوی تونس با تلاش­‌های جدی برای رفع این مشکل از روش‌­های مختلف از طریق تروریسم و فقیر و نگه داشتن مردم مواجه می‌شود. وی تأکید کرد که گرو‌ه­های داخلی افراطی همسو با گروه‌­های خارجی برای نابودی الگوی تونس تلاش می‌­کنند.

پیش از این تعدادی از سیاستمداران و کارشناسان تونسی نسبت به خطر دخالت امارات برای نابودی تجربه دموکراسی تونس در مهد بهار عربی هشدار داده بودند.

پایگاه خبری «موند افریک» که مختص امور آفریقاست، سال گذشته به نقل از منابع دیپلماتیک غربی اعلام کرد که « لطفی براهم» وزیر کشور تونس به صورت محرمانه با رئیس دستگاه اطلاعات امارات دیدار کرد.

این پایگاه خبری نوشت که دو مقام اماراتی و تونسی در این دیدار بر سر نقشه راهی برای ایجاد تغییرات ریشه­‌ا‌ی در نظام قدرت در تونس با یکدیگر توافق کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز