خبرگزاری کار ایران

هشدار سازمان ملل نسبت به احتمال وقوع جنایت‌های جنگی جدید در میانمار

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۸۱۵

یک محقق سازمان ملل روز گذشته- سه شنبه- هشدار داد که نیروهای امنیتی میانمار مرتکب جنایت‌های حقوق بشری علیه شهروندان استان‌های غربی می‌شوند که احتمال دارد به سطح جنایت‌های جنگی جدید برسد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «یانگ لی» کارشناس مستقل سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در میانمار گزارش داد که نیروهای امنیتی میانمار علیه شهروندان بیگناه این کشور در استان‌های آشوب‌زده غربی مرتکب جنایت‌های حقوق بشری می‌شوند که ممکن است در سطح جنایت‌های جنگی جدید ظاهر شود. 

حمله ارتش میانمار در سال ۲۰۱۷ منجر به فرار بیش از ۷۳۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به بنگلادش شد.

بازرسان سازمان ملل اعلام کردند که این عملیات ارتش میانمار شامل جنایت‌های کشتار و تجاوز گروهی و آتش‌سوزی گسترده شد و هدف آن کشتار جمعی بود.

دولت یانگون ارتکاب این جنایت‌ها را تکذیب کرده است.

یانگ لی هفته گذشته اعلام کرد که ارتش میانمار مرتکب جنایت‌های بزرگ حقوق بشری پشت پرده قطع خدمات تلفن همراه در منطقه «راخین» شده بود اما امروز این جنایت به بالاترین حد آن رسیده است. 

وی گفت: «درگیری با ارتش در شمال استان راخین و مناطق جنوبی استان «چین» چند ماه طول کشید که پیامدهای آن برای شهروندان بسیار ویرانگر بود. بسیاری از فعالیت‌های ارتش نقض آشکار قانون بین المللی به شمار می‌رود و چه بسا به سطح جنایت‌های جنگی و نیز نقض حقوق بشر برسد.

لی همچنین گزارش‌هایی را از اقدام ارتش میانمار به دستگیری و بازپرسی شهروندان به دلیل اتهام به ارتباط با ارتش آراکان ارائه کرد که بسیاری از آنها در اثنای بازرسی جان سپرده‌اند.

وی گفت یک هلی‌کوپتر به سمت چند مرد و کودک روهینگیا تیراندازی کرد و در مجموع حدود ۳۵ هزار نفر از شدت خشونت در سال جاری گریخته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز