خبرگزاری کار ایران

ده‌ها کشته و زخمی بر اثر بمباران مرکز مهاجران در طرابلس توسط نیروهای حفتر

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۶۴۳

در بمباران یک مرکز مهاجران در ناحیه «تاجوراء» واقع در طرابلس، پایتخت لیبی توسط جنگنده وابسته به نیروهای موسوم به ارتش ملی این کشور ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، یک جنگنده وابسته به نیروهای «خلیفه حفتر»، فرمانده موسوم به ارتش ملی لیبی مرکز مهاجران در منطقه «تاجوراء» واقع در طرابلس را بمبارن کرد که بر اثر آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. 

وزارت کشور وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که در بمباران جنگنده وابسته به حفتر در این مرکز  ۴۰ نفر کشته و ۳۵ نفر زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام پزشکی این کشور اعلام کرد که در این بمباران ۴۰ نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. یک مقام دیگر لیبی در اداره مهاجرت اعلام کرد که این حمله در ساعات پایانی روز گذشته- سه شنبه- صورت گرفته است.

«اسامه علی»، سخنگوی اورژانس لیبی گفت که این آمار بر اساس برآوردهای اولیه ارائه شده و همچنان رو به افزایش است. وی گفت ۱۲۰ مهاجر که در این مرکز گرفتار شده بودند، مورد اصابت مستقیم حملات قرار گرفتند این در حالی است که مرکز مهاجران ۶۱۰ مهاجر از ملیت‌های مختلف را در خود جای داده است. 

شورای ریاستی وابسته به دولت وفاق ملی صبح امروز- چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای  نیروهای حفتر را به بمباران مرکز پناهندگی مهاجران متهم کرده و از این حمله با نام جنایت جنگی و نقض صریح حقوق بشر نام برد.

این شورا از هیأت سازمان ملل در لیبی خواست که این عمل وحشیانه نیروهای حفتر را محکوم و کمیته حقیقت‌یابی را برای ثبت و بررسی این جنایت اعزام کند.

شورای ریاستی دولت وفاق ملی همچنین از دو اتحادیه اروپا و آفریقا خواست که موضع صریح و شفاف در قبال جنایت‌های نیروهای حفتر اتخاذ کرده و برای توقف حملات اقدام فوری انجام دهند. 

تاجوراء مرکز تعدادی از پادگان‌های نظامی نیروهای متحد با دولت وفاق لیبی است.

نیروهای حفتر روز دوشنبه گذشته اعلام کرده بودند که پس از اتمام تمام ابزارهای سنتی جنگ، حملات هوائی گسترده‌ای را به مواضع طرابلس انجام خواهند داد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز