خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد:

ترامپ و کیم بر سر ادامه گفت‌وگوهای هسته‌ای توافق کردند

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۸۷۴

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد که رهبر این کشور و رئیس‌جمهوری آمریکا توافق کردند تا گفت‌وگوها برای رسیدن به نتیجه در زمینه خلع تسلیحات هسته‌ای شبه‌جزیره کره را پیش ببرند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی امروز -دوشنبه- اعلام کرد که «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار روز گذشته‌شان توافق کردند تا گفت‌وگوها برای رسیدن به نتیجه در زمینه خلع تسلیحات هسته‌ای شبه‌جزیره کره را پیش ببرند. 

ترامپ در دیدار روز گذشته با کیم وارد خاک کره‌شمالی شد تا اولین رئیس‌جمهوری آمریکا باشد که در دوران صدارتش قدم به این کشور می‌گذارد. 

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: «رهبران دو کشور توافق کردند تا در آینده نزدیک با یکدیگر در ارتباط باشند و گفت‌وگوهای سازنده برای رسیدن به نتیجه در زمینه خلع تسلیحات هسته‌ای شبه‌جزیره کره و روابط دوجانبه را در دستور کار قرار دهند.»

این در حالی است که «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، کمی پیش از خروج از کره جنوبی گفت که دور بعدی از مذاکرات احتمالا «در ماه جولای» برگزار می‌شود و هیات مذاکره‌کننده کره شمالی متشکل از دیپلمات‌های وزارت خارجه این کشور خواهند بود. 

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین گزارش کرد که ترامپ و کیم طی دیدار روز گذشته درباره «کاستن تنش‌ها در شبه‌جزیره کره» با یکدیگر گفت‌وگو کردند.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز