خبرگزاری کار ایران

سودان در آستانه تظاهرات میلیونی/ هشدارهای متقابل بین شورای نظامی و معترضان

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۲۹۷

خیابان‌های سودان امروز پس از رد و بدل شدن هشدارهای متقابل بین شورای نظامی و نیروهای مخالف صحنه تجمع گسترده معترضان برای برپایی تظاهرات میلیونی به دعوت اتحادیه اصناف سودان می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، سودان امروز -یکشنبه- به دنبال دعوت اتحادیه اصناف این کشور برای برپایی تظاهرات میلیونی صحنه حضور گسترده و میلیونی معترضان می‌شود.

این در حالی است که پیش از این شورای نظامی و نیروهای مخالف یکدیگر را تهدید و هشدارهای متقابلی را برای یکدیگر ارسال کرده‌اند که موجب بروز نگرانی‌های نسبت به اعمال خشونت از جانب گروه سومی شده است.

مقام‌های شورای نظامی پیش از این هشدار برای در تنگنا قرار دادن نیروهای معارض و دستگیری برخی فرماندهان وابسته به نیروهای آزادی و تغییر  تلاش کردند مسئولیت کامل هر کشتاری در جریان راهپیمایی را متوجه آنها کنند. 

این شورا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما نیروهای آزادی و تغییر را مسئول کامل هر نوع کشتار در جریان این تظاهرات و یا تخریب و ویرانی و آسیب رسیدن به شهروندان و سازمان‌های دولت در خلال توقف جریان عبور و مرور و مسدود شدن مسیرها و آسیب به اموال عمومی می‌دانیم ».

نیروهای آزادی و تغییر هم با دعوت از مردم برای آغاز تظاهرات، شورای نظامی را مسئول قربانیان حادثه و یا اعمال خرابکارانه برشمرد.

اتحادیه اصناف سودان و نیروهای سیاسی متحد، سمپوزیوم‌های مردمی را در اعتراض به قطع اینترنت برگزار کردند اما شورای نظامی با اغلب آنها با توسل به زور و خشونت برخورد کرد.

همزمان با نزدیک شدن به زمان آغاز تظاهرات در ساعت یک بعد از ظهر، نیروهای آزادی و تغییر برای جذب جمعیت به سمت خیابان‌ها تلاش می‌کنند.

کمیته‌های انقلابی، موکب‌های کوچکی را به همراه بلندگوهایی کوچه به کوچه برای دعوت و جذب مردم به حضور در راهپیمایی گماشته‌اند.

این کمیته‌های انقلابی شبانه عبارت‌های «میلیونی ۳۰ ژوئن» را بر دیوارهای مشرف به میادین و خیابان‌های اصلی نوشته‌اند. 

یکی از پسران «صادق المهدی» رئیس حزب امت سودان با انتشار فیلمی در واتساپ خواستار حضور گسترده و مشارکت میلیونی مردم در تظاهرات امروز شد. 

«ناجی الأصم» یکی از رهبران اتحادیه اصناف سودان هم با انتشار توئیتی نوشت: «شعارهای ما دوباره خیابانها را فرا می‌گیرد و حماسه میلیونی ۳۰ ژوئن را آخرین فصل نمایشنامه این رژیم هلاک شده و شورای آن قرار می‌دهیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز