خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی ژاپن از تاثیر احتمالی برگزیت بر سرمایه‌گذاری این کشور در بریتانیا

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۶۰۲

وزیر خارجه ژاپن هشدار داد که چنانچه بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، سرمایه‌گذاران ژاپنی به دیگر کشورهای اروپایی خواهند رفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «تارو کونو»، وزیر خارجه ژاپن، عنوان کرد که توکیو از سناریوی خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا بسیار نگران است و چنین مساله‌ای تاثیری بسیار منفی بر شرکت‌های ژاپنی حاضر در بریتانیا می‌گذارد. 

وی امروز -پنج‌شنبه- در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت که برخی شرکت‌های ژاپنی فرآیند خروج از بریتانیا را آغاز کرده‌اند. این مقام رسمی بر تاثیر خروج بدون توافق بر صنعت خودرو این کشور تاکید کرد و گفت که بازرسی‌های مرزی می‌تواند به صادرات آن به بریتانیا آسیب برساند.

وزیر خارجه ژاپن همچنین به نامزدهای تصدی پست نخست‌وزیری بریتانیا هشدار داد که چنانچه این کشور بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، سرمایه‌گذاران ژاپنی به دیگر کشورهای اروپایی خواهند رفت.

 کونو گفت که توکیو از دولت بریتانیا خواسته تا درباره تاثیر برگزیت بر شرکت‌های ژاپنی فعال در این کشور شفاف‌سازی کند. وزیر خارجه ژاپن در ادامه افزود که این کشور حاضر است پس از پایان برگزیت توافق جدیدی با دولت بریتانیا عقد کند. وی افزود که شراکت ترنس-پسیفیک هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز