خبرگزاری کار ایران

استقبال رسانه‌های اسرائیلی از اظهارات پژوهشگر سعودی درباره بنی اسرائیل و بن‌سلمان

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۳۵۳

رسانه‌های اسرائیلی از مصاحبه با یک پژوهشگر سعودی در حاشیه کارگاه اقتصادی منامه و اظهارات وی درباره بنی اسرائیل و زبان عبری به شدت استقبال کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، رسانه‌های اسرائیلی از مصاحبه با یک پژوهشگر سعودی در حاشیه کارگاه اقتصادی منامه با نام «صلح برای شکوفائی» اظهار خوشحالی کردند. این پژوهشگر سعودی روز گذشته- سه‌شنبه- در این مصاحبه گفته بود که به اعتقاد وی اسلام در امتداد پیامبران بین اسرائیل آمده و زبان عبری زبان پیامبران خداوند است و خداوند، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را برای تحقق صلح بین ملت‌ها برگزیده است.

«لؤی الشریف» با تسلط کامل به زبان عبری به خبرنگار تلویزیون اسرائیل در منامه گفت: «من زبان عبری را به دلیل آنکه زبان پبامبرانی چون، داود، اشعیا، ارمیا، دانیال و یوشع است، دوست دارم و معتقدم که اسلام در حقیقت امتداد پیامبران بنی اسرائیل است». 

شریف گفت که امسال نشانه‌های حل نهائی جنگ عربی- اسرائیلی پدیدار خواهد شد و خداوند بن سلمان را برگزیده است تا رسالت اشعیا را در تحقق صلح بین ملت‌ها محقق کند.

این مصاحبه بی‌سابقه با توجه به عدم وجود هر نوع رابطه رسمی بین عربستان و اسرائیل، جنجال و واکنش‌های فراوانی به دنبال داشت و این رویداد را نقض قوانی رسانه‌ای و فرهنگی بسیار مهم برشمردند.

این پژوهشگر سعودی بخش‌هایی از این دیدار را را در شبکه توئیتر بدون هیچ نظر یا توضیحی منتشر کرده است.

اسرائیل رسما از این دیدار و مصاحبه اظهار خوشحالی کرده و پایگاه خبری «اسرائیل بالعربیه» وابسته به وزارت خارجه اسرائیل فیلم این دیدار را منتشر و در حاشیه آن نوشته است: «پژوهشگر سعودی (لؤی شریف» از منامه با تلویزیون اسرائیل به زبان عبری صحبت می‌کند و از عشق وعلاقه خود به این زبان می‌گوید».

ترجمه اظهارات شریف در توئیت‌های آنان آمده است که: «من به عنوان یک مسلمان به تداوم اسرائیل معتقدم و به همین دلیل زبان عبری را دوست دارم». آیا این ترجمه صحیح است؟ و اگر صحیح است، تداوم اسرائیل به چه معناست؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز