خبرگزاری کار ایران

سفارت آمریکا:جیم موران نماینده واشنگتن در خارطوم نبوده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۲۹۷

سفارت آمریکا در خارطوم به جنجال برپا شده درباره سخنرانی یک سناتور آمریکایی در مقابل مردم سودان با حضور معاون رئیس شورای نظامی این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سفارت آمریکا در خارطوم برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این‌که «جیم موران» سناتور آمریکایی که در دیدار با اداره‌های داخلی در منطقه «ابرق» واقع در شرق رود نیل سخنرانی کرد، سخنگوی این سفارت بوده است را رد کرد.

سفارت آمریکا با انتشار توئیتی نوشت: «این سناتور آمریکایی به طور خصوصی به سودان سفر کرده و نماینده دولت آمریکا در امور خارجی نیست».

سفارت واشنگتن در خارطوم تأکید کرد که آمریکا از انتقال دولت طبق خواست مردم سودان حمایت و برای ثبات اوضاع و انجام اصلاحات در حکومت این کشور تلاش می‌کند.  

موران در این سخنرانی گفته بود: «ملت‌های دیگر باید در کنار مردم سودان بایستند تا قیام کرده و امنیت را برقرار کنند». 

این سناتور در ادامه گفته بود: «مردان و زنان و جوانان همگی باید با یکدیگر همکاری کنند تا امنیت و ثبات و وحدت در سودان برقرار شود».

وی همچنین گفته بود: «تمام بخش‌های نظامی و جامعه مدنی باید برای یک هدف واحد تلاش کنند». 

موران در ادامه افزوده بود: «مردم سودان قادر به تعیین سرنوشت خود هستند و من می‌توانم بگویم که سودان کشوری آگاه است که برای رقم زدن آینده‌ای بزرگ فرصت دارد اما این امر مستلزم برقراری امنیت و ثبات است».

سودان از زمان برکناری «عمر البشیر» رئیس جمهوری سابق این کشور در تاریخ ۱۱  آوریل شاهد بحران سیاسی به دنبال اعتراض‌های گسترده مردمی علیه شورای نظامی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز