خبرگزاری کار ایران

کاهش ارزش سهام اروپا پس از اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۲۷۸

ارزش سهام اروپا امروز- چهارشنبه- در معاملات آنی پس از اظهارات رئیس کل بانک مرکزی کاهش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ارزش سهام شرکت‌های اروپائی امروز -چهارشنبه- در معاملات آنی پس از رفع چشم‌اندازها از کاهش شدید نرخ بهره آمریکا به میزان ۵۰ درصد پس از اظهارات «جروم پاول» رئیس کل بانک مرکزی این کشور کاهش یافت و نتایج قوی شرکت تراشه «میکرون» را تحت تأثیر قرار داد. 

پاول روز گذشتهتصریح کرده بود که بانک مرکزی به دور از فشارهای سیاسی کوتاه مدت است و بدین وسیله با اعمال فشار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری برای کاهش نرخ بهره مقابله می‌کند. 

شاخص سهام «استاکس ۶۰۰ اروپا» رأس ساعت هفت و شش دقیقه به وقت محلی، سه دهم درصد افت کرد و عملکرد بخش بانک‌ها که بر خلاف بخش‌های کالاهای مصرفی و شرکت‌های تجزیه و یا صنعت‌های تبدیلی که از نرخ بالای بهره استفاده می‌کنند، بهتر از عملکر بازر قرار گرفت. 

شرکت صنعت تراشه «میکرون» نیز شب گذشته نتایجی بهتر از سطح انتظار محقق شد که شرکت‌های نیمه هادی در سطح جهان را تقویت کرد به گونه‌ای که سهام شرکت‌های «انفنون»، «اسلترونیک»، «دیالج سیمی» و «ای. ام. سی» به نسبت‌هایی بین شش دهم درصد تا یک و سه دهم درصد افزایش پیدا کردند. 

سهم شرکت «تیسون گروپ آلمان» نیز با سه درصد افزایش بالاترین سطح افزایش در شاخص اصلی را به دنبال گزارشی درباره احتمال کسب امتیاز شرکت صنعت آسانسور آلمان ثبت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز