خبرگزاری کار ایران

واکنش وزیر خارجه فرانسه به تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۹۸۳

وزیر خارجه فرانسه بدون اشاره به بدعهدی آمریکا و بی‌کنشی اروپا در قبال برجام، از تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی در واکنش به رویکردهای غیرقابل توجیه آمریکا و اروپا گفت که «نقض توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ یک اشتباه جدی از سوی ایران خواهد بود و واکنش و فشار شدید ایالات متحده را در پی خواهد داشت».

لودریان که در پارلمان فرانسه و در پاسخ به پرسش نمایندگان درباره تشدید تنش‌ها در خاورمیانه صحبت می‌کرد، مدعی شد که کاهش تعهدات برجامی ایران، پاسخی نامناسب به فشارهای اعمال‌شده توسط آمریکا است.

وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به سفرها و تماس‌های دیپلماتیک بریتانیا، آلمان و فرانسه، در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت:‌ «ما کاملا بسیج شده‌ایم که به ایران بفهمانیم که چنین کاری به نفع آن‌ها نیست. باید با هم تلاش کنیم تا تنش در خاورمیانه بیشتر نشود».

به گزارش یورونیوز، لودریان افزود: «در صورت نقض برجام وارد روند تسویه حساب‌های مختلف و باز شدن پای شورای امنیت به مساله می‌شویم که به هیچ وجه برای منطقه خوب نیست».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز