خبرگزاری کار ایران

اجاره بهای خانه، دغدغه وعده‌های انتخابات ۲۰۲۰

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۸۵۸

یکی از دغدغه های شهروندان آمریکایی بحث اجاره بهای مسکن است که نزدیک به ۴۷ درصد حقوق دریافتی فرد را تشکیل داده است. نامزد های انتخاباتی آمریکا بر وعده های بخش مسکن سرمایه گذاری بیشتری کرده اند

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، به طور تاریخی  سیاست‌گذاری مسکن یکی از خواسته‌های مهم رای‌دهندگان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بوده است که البته برای انتخابات ۲۰۲۰ به یکی از مهمترین دغدغه‌های شهروندان تبدیل شده است.

مرکز اطلاعات مسکن هاروارد که قیمت مسکن را در ۳۰ سال گذشته در آمریکا تحت نظر گرفته است، کاهش میزان عرضه مسکن در برابر تقاضای بالا را دلیل افزایش قیمت مسکن عنوان کرده است.

 در این گزارش آمده است: «پس از دو سال طلایی مسکن در ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در سال ۲۰۱۸ میلادی ایالات متحده با کاهش شدید ساخت و ساز رو‌به‌رو بوده است. آمریکا نیازمند یک و نیم میلیون واحد خانه جدید است. سالانه ۴۰۰ هزار به متقاضیان اجاره مسکن در آمریکا اضافه می‌شود.»

در سال گذشته افرادی که بیش  از ۳۰ درصد درآمدشان را به حوزه مسکن اختصاص داده‌اند، بیشتر شده است و مستاجران به طور میانگین ۴۴۷ درصد درآمدشان را به اجاره بها اختصاص داده‌اند.

مطابق این گزارش جوانانی که ازدواج کرده‌اند نسبت به والدین خود سهم بیشتری از حقوقشان را به اجاره بهای مسکن اختصاص می‌دهند.

همینطور آمار مرکز اطلاعات مسکن هاروارد نشان داده است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ میزان افراد بی‌خانمان، ۸۷ هزار نفر کاهش یافته است.

بنا بر اعلام اداره آمار ایالات متحده آمریکا نسبت به دوره رکود اقتصادی افراد کمتری در آمریکا زیر خط فقر در زندگی می‌کنند در حالی که هنوز نسبت به سال ۲۰۰۰ افزایش یافته است و ۳۵ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل داده از این رو اجاره بهای مسکن به یکی از دغدغه‌های مهم برای رای‌گیری ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ تبدیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز