خبرگزاری کار ایران

تأکید مجدد عریقات بر مخالفت رسمی فلسطین با کنفرانس بحرین و طرح اقتصادی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۸۰۵

دبیر کل کمیته اجرائی سازمان آزادی‌بخش فلسطین بر موضع رسمی این کشور در مخالفت با کنفرانس اقتصادی آمریکا که قرار است از امروز- سه شنبه- به منظور بررسی ابعاد اقتصادی «معامله قرن» برگزار شود، ‌تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «صائب عریقات» دبیر کل کمیته اجرائی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) با تأکید بر موضع رسمی مخالف فلسطین در قبال کنفرانس اقتصادی منامه به عنوان بخشی از طرح صلح آمریکا در خاورمیانه با نام «معامله قرن» گفت: «تنها راه صلح و شکوفائی در تجسم حاکمیت آزاد دولت فلسطین بر خاک خود و تحقق حقوق غیر قابل انکار ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و استقلال و بازگشت آوارگان نهفته است». 

عریقات با تأکید بر موضع آشکار فلسطین در عدم سازش در حل سیاسی منصفانه و پایدار گفت: «هر طرحی که مستلزم پایان دادن به مسأله فلسطین و لغو وجود مردم این کشور باشد، از جانب فلسطین پیشاپیش رد و غیر قابل مذاکره است». 

وی افزود: «آمریکا در حقیقت از تصمیم‌های یک جانبه و غیر قانونی خود دفاع می‌کند و به منظور تثبیت اشغالگری اسرائیل به دنبال اجرا و حمایت ا طرح استعمارگرانه شهرک‌سازی است». 

عریقات در همین راستا اظهارات «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اسرائیل و دیدار وی با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای همراهی اردن با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برای توجیه اشغالگری و تقویت برنامه‌هایش برای الحاق اراضی بیشتر فلسطین به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد. 

وی گفت که این الحاق، بر اساس قانون بین المللی جنایت جنگی است و تهدید حاکمیت و امنیت فلسطین و تداوم مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس سرقی به شمار می‌رود. 

عریقات در پایان افزود: «کنفرانس بحرین و طرح اقتصادی پیشنهادی آمریکا فقط نابودی حقوق و تخریب راهکارهای سیاسی است که به موجب آنها به اشغال ۵۲ ساله اسرائیل در فلسطین پایان می‌دهد». 

 

 

 

 

  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز