خبرگزاری کار ایران

در آستانه کنفرانس بحرین صورت گرفت:

نشست اضطراری وزرای دارائی عرب برای حمایت مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۷۰۷

وزرای دارائی عرب امروز- یکشنبه- نشستی اضطراری را برای بررسی کمک مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور مقابله با بحران مالی موجود در بحبوحه درگیری مستمر با اسرائیل بر سر هزینه‌های پرداختی به خانواده‌های شهدا و اسرا برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، وزرای دارائی عرب امروز- یکشنبه- نشستی اضطراری را برای بررسی کمک مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور مقابله با بحران مالی موجود در بحبوحه درگیری مستمر با اسرائیل بر سر هزینه‌های پرداختی به خانواده‌های شهدا و اسرا برگزار می‌کنند.

وزرای دارائی به منظور بررسی چگونگی تأمین شبکه امنیت مالی و حمایت از بودجه تشکیلات خودگردان در سایه اوضاع بسیار سختی که رژیم اشغالگر با کسر هزینه پرداختی به خانواده‌های شهدا و اسرا تحمیل می‌کند،‌ در مقر اتحادیه عرب تشکیل جلسه خواهند داد. 

این نشست در آستانه کنفرانس اقتصادی آمریکا در بحرین که تشکیلات خودگردان فلسطین آن را تحریم کرده و به ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری جهانی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار برای فلسیطن،‌ اردن، ‌مصر و لبنان فرا می‌خواند، برگزار می‌شود. 

دولت فلسطین این کنفرانس را تلاشی برای فرار از درخواست خود برای تشکیل دولت فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه به پایتختی قدس شرقی می‌داند. 

«حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب گفت: «نشست اضطراری وزرای اقتصادی عرب فردا به دعوت احمد أبوالغیط،‌ دبیر کل اتحادیه و با مشاوره و هماهنگی با طرف فلسطینی به منظور بررسی ارائه شبکه امنیت مالی برای حمایت از تشکیلات فلسطین برگزار می‌شود».

وی تأکید کرد که این نشست در راستاتی اجرای تصمیم اتخاذ شده در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در تاریخ ۲۱ آوریل گذشته در قاهره برگزار می‌شود که در بیانیه پایانی آن بر لزوم حمایت اتحادیه عرب از بودجه تشکیلات فلسطین تأکید شد. همچنین این نشست به دنبال اجرای تصمیم نشست تونس برای فعال‌سازی شبکه امنیت مالی به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار ماهانه برای حمایت از این تشکیلات در مقابل فشارهای سیاسی و اقتصادی اعمال شده است.

«شکری بشاره»، وزیر دارائی فلسطین در ماه مارس گذشته اعلام کرد که تشکیلات به ناچار بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار از بانک‌ها طی پنج تا شش ماه آینده وام خواهد گرفت تا از این بحران عبور کند. 

ایالات متحده تمام کمک‌های مالی به فلسطین را به مبلغ ۳۶۰ میلیون دلار که به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (اونروا) پرداخت می‌کرد،‌ قطع کرده است که پیامد آن فشار بیشتر به اوضاع مالی فسطین بوده است. دولت فلسطین این اقدام آمریکا را تلاش برای اعمال فشار بر فلسطین به منظور از سرگری مذاکرات با اسرائیل برشمرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز