خبرگزاری کار ایران

اعتراض¬های گسترده در هنگ هنگ علیه قانون استرداد مظنونان

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۲۰۹

هزاران معترض سیاه پوش در هنگ هنگ پس از پایان مهلت تعیین شده برای دولت به منظور انصراف از قانون بحث برانگیز تحویل متهمان به دستگاه قضای چین تظاهرات کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، هزاران معترض با پوشش سیاه در موج جدیدی از اعتراض‌ها با تجمع در هنگ هنگ پس از پایان مهلت تعیین شده خواستار انصراف دولت از قانون جنجالی استرداد متهمان به دستگاه قضای چین شدند. 

تظاهر کنندگان که بیشتر آنها دانشجو بودند، در هنگ هنگ تجمع کرده و با ایجاد موانعی در مسیرها از «کری لم»، مدیر اجرایی هنگ کنگ که اجرای این قانون را به تأخیر انداخته است، خواستند که قانون مذکور را به طور کامل لغو کند. 

اتحادیه دانشجویان و کاربران شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی چون تلگرام به برپائی تظاهرات در روز جمعه دعوت کردند. 

در این بیانیه آمده است: «درهمه جا پراکنده شوید». 

نیروهای امنیتی ۲۴ نفر را در جریان اعتراض‌های پیشین دستگیر کردند و دولت مدعی است که با افرادی که در صف اول تظاهرات ایستاده و به پلیس نزدیک شدند، هرگز مسامحه نخواهد کرد. 

دولت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اعتراض‌ها موجب ایجاد تشویش و اختلال فراوان در کار شده است. در این بیانه با دعوت از تظاهرکنندگان برای رفتار صلح‌آمیز و سنجیده تأکید شده است که پیش‌نویس این قانون به تعلیق درآمده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز