خبرگزاری کار ایران

ابرار امیدواری آبه برای پیشرفت در روند معاهده صلح با روسیه

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۱۹۲

نخست‌وزیر ژاپن امروز -شنبه- ابراز امیدوراری کرد که در دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه در حاشیه نشست سران گروه بیست به میزبانی توکیو پیشرفتی در معاهده صلح حاصل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن امروز -شنبه- در گفت‌وگو با روزنامه «یومیوری» گفت: «امیدوارم که درگفت‌وگو با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در  روند مذاکرات در زمینه ایجاد معاهده صلح، پیشرفتی حاصل شود». 

وی تأکید کرد که طرف روس در گفت‌وگوهای دو جانبه نسبت به ابعاد مختلف همکاری نظامی ژاپن و آمریکا و نیز حضور نیروهای آمریکایی در این کشور ابراز نگرانی کرده است. 

آبه در ادامه افزود: «ما با روسیه بر اساس این واقعیت که ژاپن و آمریکا با یکدیگر ائتلاف دارند، مذاکره می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای ایجاد راهکارهای حل مسائل موجود به کار خواهیم گرفت». 

پوتین در دیدار با رؤسای خبرگزاری‌های بین‌المللی در تاریخ ۶ ژوئن تأکید کرد که مشکلات و موانع موجود بر سر راه دستیابی به معاهده صلح بین مسکو و توکیو به همکاری نظامی آمریکا و ژاپن باز می‌گردد. 

وی بر موضع مثبت توکیو در قبال گسترش سامانه‌های تسلیحاتی مختلف در خاک خود از جمله سیستم‌های آمریکائی تأکید کرد. 

مسکو و توکیو دهه‌هاست که با هدف دست‌یابی به معاهده صلح معوق از زمان پایان جنگ جهانی دوم مذاکره می‌کنند. 

مانع عمده در مسیر گفت‌و‌گوهای مذکور اختلاف‌نظر درباره مالکیت بخش جنوبی جزایر «کوریل» است. ‌این جزایر پس از پایان جنگ به طور کامل همراه با اراضی شوروی تخریب شد اما ژاپن خواستار بازگشت تعدادی از جزایر است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز