خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار صورت گرفت؛

مجوز منامه به ۶ رسانه اسرائیلی برای ورود به خاک بحرین

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۸۲۲

یک خبرنگار اسرائیلی اعلام کرد که منامه به ۶ رسانه ارژیم صهیونیستی اجازه ورود به خاک بحرین برای پوشش کارگاه اقتصادی مرتبط با مسأله فلسطین را داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،  «باراک رافید» خبرنگار حوزه سیاسی کانال ۱۰ تلویزیون اسرائیل روز گذشته- چهارشنبه با انتشار توئیتی به زبان انگلیسی نوشت: «بحرین به خبرنگاران ۶ رسانه اسرائیلی اجازه ورود به این کشور در هفته آینده برای پوشش کنفرانس صلح برای شکوفائی در منامه را که بخش اقتصادی طرح صلح دولت آمریکاست،‌ داده است». 

وی افزود: «این اقدام دولت بحرین در اجازه به خبرنگاران اسرائیلی برای ارائه گزارش از کشوری که روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی ندارد، بی‌سابقه است». 

کنفرانس «کارگاه صلح برای شکوفائی» قرار است به دعوت آمریکا در روزهای ۲۵ و ۲۶ ماه جاری در منامه برگزار شود و بر اساس اعلام آمریکا به بررسی ابعاد اقتصادی طرح صلح سیای واشنگتن در خاورمیانه با نام «معامله قرن» خواهد پرداخت.

«جیسون گرینبلات» نماینده ویژه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای عملیات صلح در خاورمیانه توئیت این خبرنگار اسرائیلی را باز نشر کرد. 

وی در این توئیت نوشت: «برخی افراد برای بهبود زندگی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و دیگر ملت‌های منطقه تلاش و راهکارهای صلح را دنبال می‌کنند». 

گرینبلات در ادامه افزود: «بحرین یکی از این کشورهاست... آمریکا از تلاش‌های این کشور قدردانی می‌کند». 

با توجه به مواضع منطقه در مخالفت با عادی‌سازی روابط با اسرائیل، هنوز بحرین نسبت به این خبر اظهار نظر نکرده است.

رهبران و گروه‌های فلسطینی با عدم پذیرش مشارکت در کارگاه اقتصادی منامه، آن را بخشی از توطئه معامله قرن و اجبار فلسطینی‌های برای عقب نشینی‌های ظالمانه به نفع اسرائیل خوانده‌اند. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز