خبرگزاری کار ایران

تلاش دولت آمریکا برای گرفتن چراغ سبز در جنگ با ایران/ مجلس نمایندگان طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ را تصویب کرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۷۵۲

مجلس نمایندگان آمریکا طرح کاهش اختیارات جنگی رئیس‌جمهوری این کشور را تصویب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی ووکس، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرد که خواستار کاهش اختیارات رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلان جنگ با سایر کشورها به بهانه «مبارزه با تروریسم» است.

مجلس نمایندگان آمریکا با لغو قانون موسوم به «مجوز استفاده از نیروی نظامی» (AUMF) موافقت کرد.

دولت آمریکا مدام اعلام می‌کند که این کشور قصد جنگ با ایران را ندارد. مشکل اما اینجاست که برخی از مقام‌های عالی‌رتبه از جمله «مایک پمپئو» وزیر خارجه همچنان اظهاراتی به زبان می‌آورند که می‌تواند مسیر منتهی به جنگ را هموار کند. 

ماه‌هاست که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و برخی از مقام‌های عالی دولت در ادعایی بی‌اساس از رابطه میان ایران و القاعده سخن به میان می‌آورند. این در حالی است که حتی اسناد خود القاعده نیز این قضیه را نفی می‌کند. 

در سال ۲۰۰۱، کنگره آمریکا طرح «اجازه استفاده از نیروی نظامی علیه تروریست‌ها» را به تصویب رساند که به موجب آن رئیس‌جمهوری اجازه می‌یابد «از تمام امکانات و نیروهای لازم و ضروری علیه ملت‌ها، سازمان‌ها یا افرادی که به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر کمک کرده یا آن را برنامه‌ریزی کرده یا در آن نقش داشته‌اند یا به عاملان آن پناه می‌دهند استفاده کند». در مصوبه جدید، این مجوز اصلاح شده و استفاده از آن محدود شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز