خبرگزاری کار ایران

روزنامه تایمز گزارش داد:

۲ سازمان غیرانتفاعی از کاخ سفید شکایت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۴۵۶

دو ارگان غیرانتفاعی نظارت بر فعالیت‌های دولت از وزیر خارجه آمریکا شکایت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه تایمز، براساس شکایتی که روز گذشته -سه‌شنبه- تنظیم شد، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، با اجازه دادن به رئیس‌جمهوری این کشور برای مخفی کردن متن گفت‌وگویش با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، قانون را زیر پا گذاشته است. این کیفرخواست همچنین به ناتوانی پمپئو در حفظ گزارش دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا با همتای روسش اشاره شده است. 

این شکایت از سوی سازمان‌های «امریکن فوروارد» و «دموکراسی فوروارد» که دو ارگان غیرانتفاعی نظارت بر فعالیت‌های دولت هستند تنظیم شده است. این سازمان‌ها گزارش دادند که براساس قانون پمپئو موظف بود گزارش جلسه ترامپ و پوتین را که کارمندان وزارت خارجه تهیه کرده بودند حفظ کند. 

در متن این کیفرخواست آمده است: «ترامپ اقداماتی غیرعادی و گاه افراطی انجام داده است تا جزئیات دیدارش با پوتین را نه‌تنها از مردم بالکه اعضای دولت پنهان کند.» در این کیفرخواست همچنین آمده است که در نتیجه این اقدام‌ها هیچ گزارش جامعی درباره پنج کنش واکنش ترامپ با پوتین در دو سال گذشته ثبت نشده است، حتی در قالب اسناد محرمانه.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز