خبرگزاری کار ایران

وزیر امنیت داخلی اسرائیل:

جامعه جهانی باید محمود عباس را سرنگون کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۵۴۲

وزیر امنیت داخلی اسرائیل به تلاش برای سرنگونی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اجرای قانون اسرائیل درباره شهرک‌های کرانه باختری فرا خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی،‌ «گیلاد اردان»، وزیر امنیت داخلی اسرائیل در کنفرانس سالانه روزنامه «جروزالم پست» در نیویورک گفت که جامعه جهانی باید به منظور پیشبرد عملیات دیپلماتیک با فلسطینی‌ها اقدام‌های فوری برای سرنگونی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انجام دهد.

اردان از عملکرد عباس در اصرار برای پرداخت حقوق ماهانه به خانواده‌های شهدا و اسرا و نیز عدم پذیرش شرکت در کارگاه اقتصادی منامه انتقاد کرد. 

وی گفت که تشکیلات خودگردان در عین اینکه خانواده‌های اسرای فلسطینی را آزار می‌دهد و اقتصاد آنان را ویران می‌کند،‌ همزمان تلاش می‌کند که کارگاه اقتصادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در بحرین را نیز تخریب کند. بنابراین باید بهای آن را بپردازد. 

اردان گفت: «زمان آن رسیده که ابومازن که از تروریسم حمایت و به قتل و تحریم به جای هم زیستی تشویق می‌کند‌، از صحنه جهانی خارج شده و به گوشه‌ای بازگردد. 

وی در ادامه گفت: «گام دوم اعمال قانون اسرائیل برای شهرک‌های یهودی در کرانه باختری است و این اقدام، قانونی، اخلاقی و منطقی است.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که اگر اسرائیل شریک حقیقی در کنار فلسطین در نظر گرفته شود،‌ این اقدام مانع دستیابی به صلح در آینده نخواهد شد. 

  وی از تلاش های ترامپ و تیمش برای به حرکت درآوردن چرخ صلح در خاورمیانه تشکر و قدردانی کرد.

اردان گفت «ما باید به توافق برسیم اما توافقی که به مخالفت عربی- اسلامی پایان دهد،. ما نیازمند معامله‌ای هستیم که فلسطینی‌ها را به حرکت رو به جلو پیش می‌برد». 

پس از آن که ترامپ گفت مووضوع قدس روی میز مذاکرات نبوده و با راهکار دو دولت مخالف است و شهرک‌سازی را محکوم نمی‌کند، محمود عباس اعلام کرد که معامله قرن را نمی‌پذیرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز