خبرگزاری کار ایران

واکنش انصارالله به اظهارات بن‌سلمان

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۴۱۷

عضو بلند پایه شورای سیاسی کمیته عالی انقلاب یمن تأکید کرد که اظهارات ولیعهد سعودی در روزنامه «الشرق الاوسط» دلیل آشکار بر مخالفت آنها با صلح در یمن است.

به گزارش ایلنا به نقل از سبأ، «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای سیاسی کمیته عالی انقلاب یمن تأکید کرد که اظهارات «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در روزنامه «الشرق الاوسط»  به وضوح بر این دلالت دارد که آنها خواهان صلح در یمن نیستند.

وی گفت: «ائتلاف متجاوز حامی اصلی گروه‌های تروریستی در یمن است و مروری بر وقایع مناطق اشغالی یمن به یقین می‌رساند که خبری از آبادانی نیست بلکه از افزایش اشغالگری توسط عناصر مسلح وابسته به ائتلاف و گرایش‌های تخریبی با هدف تغییر جمعیتی حکایت دارد». 

الحوثی تأکید کرد که رژیم سعودی به همراه ائتلاف «طوفان قاطعیت» گزینه راهکار نظامی در یمن را انتخاب و راهکار سیاسی را طرد کردند و مذاکره‌گنندگان جبهه مقابل، خود اذعان کردند که عدم پذیرش راهکار کنفرانس «موفنبیک» یا «تعز» دیکته شده از سوی عربستان بود. این ائتلاف متجاوز است که‌ مسیر رسیدن به راهکار نهائی را مسدود و اجرای توافق صلح سوئد را نمی‌پذیرد.  

این عضو ارشد کمیته عالی انقلاب یمن در پاسخ به اظهارات بن سلمان گفت: «یمن و ارتش، مؤسسات نظامی، شهری و امنیتی آن در جنگی غیر قانونی با ائتلاف متجاوز آمریکائی، سعودی، انگلیسی،‌ امارات و متحدان آن قرار دارد و تمام جنایت‌هایی که تاکنون مرتکب شدید و به بدترین بحران انسانی منجر شده است، برای بیداری وجدان شما کافی است اگر واقعا خواهان صلح هستید».

الحوثی در پایان تأکید کرد که ویرانی و فاجعه انسانی که ائتلاف متجاوز برجای گذاشته است، تأکید می‌کند که از منفعت و مصلحت یمن دور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز