خبرگزاری کار ایران

اقدام جدید قطر در غزه در بحبوحه مخالفت‌های داخلی در اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۰۷۳

پیش‌بینی می‌شود که هیأت قطری امروز-یکشنبه- برای انجام مذاکرات با فرماندهان حماس وارد نوار غزه شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ هیأت قطری به ریاست «محمد العمادی» امروز- یکشنبه- به منظور انجام مذاکره با فرماندهان حماس وارد نوار غزه می‌شود. 

پایگاه الکترونیک «تایمز آو اسرائیل» صبح امروز اعلام کرد که هیأت قطری به همراه محموله جدید از کمک‌های مالی وارد نوار غزه خواهد شد و جنبش حماس را در جریان آخرین تحولات توافق آتش‌بس قرار خواهد داد.

برخی منابع حماس پیش از این اعلام کردند که اسرائیل خواهان بازگشت این جنبش به میز مذاکرات و بازگرداندن اجساد سربازان اسرائیلی در قبال آتش‌بس در نوار غزه است که به گفته این منابع، حماس این پیشنهادات را نپذیرفته است. 

قرار است «محمد العمادی» سفیر قطر در نوار غزه با ۳۰ میلیون دلار به هدف بهبود اوضاع سخت اجتماعی و اقتصادی اهالی فلسطین در این بخش حاضر شود.

این اقدام قطر در سایه مخالفت داخلی در اسرائیل به ویژه از سوی خانواده «هدار گولدن» افسر اسرائیلی اسیر در دست حماس صورت می‌گیرد. 

لازم به ذکر است که قطر تصمیم به اعطای ده‌ها میلیون دلار به اهالی فلسطینی در نوار غزه به منظور بهبود اوضاع اقتصادی آنها طی چند مرحله گرفته که تا کنون ۳۰ میلیون دلار آن پرداخت شده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز