خبرگزاری کار ایران

همسر نتانیاهو به سوء استفاده از اموال عمومی متهم شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۰۶۱

همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز- یکشنبه- در دادگاه «صلح» در شهر قدس به ارتکاب یک جرم جنائی اعتراف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از عرب ۴۸، «سارا نتانیاهو» همسر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امروز- یکشنبه در دادگاه «صلح» واقع در شهر قدس در چارچوب لایحه اتهام در موضوع منازل نخست‌وزیر به ارتکاب تخلف مالی اعتراف کرد. 

وی به دنبال معامله با دادستان کل برای تخفیف مجازات به جرم خود اعتراف کرد. 

بر اساس این معامله،‌ سارا نتانیاهو به کسب منافعی از خلال سوء استفاده از دیگران محکوم خواهد شد اما این اتهام شامل نقض تقلب نمی‌شود. بنابراین، معامله دادخواست به این موضوع تصریح دارد که سارا نتانیاهو مبلغ ۴۵ هزار شکل که ۱۵ درصد مبلغ در اتهام اصلی است را به خزانه برگرداند و ۱۰ هزار شکل غرامت پرداخت کند. 

گفتنی است که طرح اصلی اتهام همسر نتانیاهو دستیابی به منافعی با تقلب در شرایط حساس و خطرناک و نیز تقلب و خیانت در امانت است. همچنین مبلغی که سارا نتانیاهو به کسب آن از طریق سوء استفاده از خطای شخصی دیگر متهم است، در لایحه اتهام به ۱۷۵ هزار شکل کاهش یافته است حال آنکه مبلغ اصلی ۳۵۹ هزار شکل بوده است. 

رسانه‌ها به نقل از «ارز بدان» دادستان کل این پرونده اعلام کردند که دادستانی کل با عقب‌نشینی‌های فراوان معامله دادخواست صحیح و متوازنی را اعمال کرده است.

وی افزود: «چانچه در هر معامله دادخواستی صورت می‌گیرد و هر طرف عقب نشینی‌هایی را اعمال می‌کند که معمولا آسان نیست». 

دادستان کل تأکید کرد که این معامله به دقت صورت گرفته و این پرونده در زمینه ادله، خالی از مشکلات و سختی نیست و هنگام ورود به این پرونده کاملا مشخص بود که بسیار پیچیده است. این پرونده ای ساده یا خالی از خطر نیست.

وکیل مدافع سارا نتانیاهو مدعی شد که هدف این پرونده، سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو بوده است. 

دادگاه عالی اسرائیل در پاسخ به درخواست «اوری مسغاف» خبرنگار روزنامه «هآرتص» علیه معامله دادخواست  گفت که دادگاه به این موضوع ورود پیدا نمی‌کند.

«اوطال حین» قاضی دادگاه صلح در قدس گفته بود که اجرای محاکمه در این پرونده اجرا نمی­‌شود و وکیل سارا نتانیاهو تقاضا کرد که وی با دادستانی سازش کنند.

«آویخای مندلپلت» مشاور قضائی کابینه با خودداری از اجرای محاکمه در موضوع منازل نخست‌وزیر موافقت کرد و پیشنهاد سازش مبنی بر اعتراف سارا نتانیاهو به شبهات مطرح شده  و تعهد به عدم تکرار آنها و بازگرداندن بخشی از اموال به خزانه را ارائه داد که همسر نتانیاهو این پیشنهادات را نپذیرفت.

 

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز