خبرگزاری کار ایران

نماینده پارلمان عراق:

واشنگتن، بغداد را برای عقد قرار داد با شرکت‌های برق آمریکا تحت فشار قرار می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۰۲۱

نماینده ائتلاف فتح امروز- یکشنبه- تأکید کرد که واشنگتن هر از گاهی به عراق با هدف عقد قرارداد با شرکت‌های برق آمریکایی از طریق مشارکت دادن این کشور درپرونده تحریم‌ها علیه ایران اعمال فشار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «علی الغانمی» نماینده ائتلاف فتح امروز- یکشنبه- تأکید کرد که واشنگتن هر از گاهی به عراق با هدف عقد قرارداد با شرکت‌های برق آمریکایی از طریق مشارکت دادن این کشور در پرونده تحریم‌ها علیه ایران اعمال فشار می‌کند.

غانمی گفت: «ما از اقدام آمریکا در تعیین بازه زمانی برای عراق با هدف وارد کردن انرژی از ایران تعجب می‌کنیم این در حالی است که عراق از بیشتر تبصره‌های بند ۷ گذشته و توانسته از مرحله تحریم‌ها عبور کند».

وی توضیح داد که مؤسسه‌های آمریکائی در اداره پرونده انرژی در عراق شکست خورده و هیچ طرحی برای حل این بحران ارائه نداده‌اند.

این نماینده ائتلاف فتح گفت: «عراق پس از اعلام قرارداد با شرکت زیمنس آلمان به منظور توسعه انرژی در کشور، آمریکا را برای دخالت در پرونده انرژی برای اعمال فشار بر بغداد در زمینه عقد قرارداد با شرکت‌های آمریکایی تحریک کرده است».  

غانمی در پایان گفت: «عراق برای رهایی از پرونده تحریم‌هایی که در آنها شرکت داده شده است،‌ باید با شرکت‌های بزرگ متخصص در زمینه انرژی به منظور توسعه برق و تأمین نیازهای مورد نیاز قرارداد امضا کند». 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز