خبرگزاری کار ایران

هذیان‌گویی وزیر سعودی درباره ارتباط ایران با حادثه عمان

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۱۶۳

وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجی در ادعایی بی‌اساس، ایران را با حادثه حمله به نفت‌کش‌ها در دریای عمان مرتبط دانست.

به گزارش ایلنا، «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجی، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان»، مدعی شد عربستان سعودی با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درخصوص این موضوع، که ایران مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان است، متفق‌القول است.

الجبیر این را هم گفت که عربستان سعودی در حال انجام تحقیقات درباره حادثه عمان است و به‌زودی مدارک و اسنادی در این‌باره ارائه خواهد کرد.

این وزیر سعودی درخصوص تنش میان واشنگتن و تهران، اظهار داشت که عربستان سعودی متحد آمریکا است و در صورت وقوع جنگ با ایران، کنار آمریکا می‌ایستد.

وی با اعلام این‌که عربستان سعودی همگام با آمریکا، برای تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران گام برمی‌دارد، گفت: «ما با دوستان‌ و همپیمانان‌مان از جمله آمریکا، درباره تدابیری که باید اتخاذ شود، رایزنی می‌کنیم. بسیار مهم است که جهان پیامی قوی برای ایران ارسال کند با این مضمون، که اقدامات خصمانه ایران و حملات آن به کشتی‌های تجاری و تجهیز گروه‌های انصارالله و حزب‌الله به موشک‌ها غیرقابل قبول است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز