خبرگزاری کار ایران

سازمان دیده بان حقوق بشر خواستار شد؛

عربستان و امارات به معاهده منع گسترش مین های ضد نفر بپیوندند

کد خبر : ۷۷۳۱۰۰

سازمان دیده بان حقوق بشر روز پنجشنبه از عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواست تا به پیمان منع گسترش مین های ضد نفر بپیوندند.

به گزارش تارنمای دیده بان حقوق بشر، این نهاد از عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواست است تا با پیوستن به پیمان منع گسترش مین های ضد نفر از استفاده از مین به عنوان اسلحه خودداری کنند.

دیده بان حقوق بشر در ادامه این پرسش را مطرح کرده که اگر امارات متحده عربی و عربستان سعودی به مین روبی در یمن پایبند هستند، پس چرا این دو کشور به معاهده منع گسترش مین های ضد نفر که ۱۶۴ کشور به این معاهده پیوستند، نمی پیوندند.

سازمان دیده بان حقوق بشر افزوده است که منطقی نیست که این دو کشور از مین روبی در یمن حمایت کنند، اما بر حق استفاده از مین های ضد نفر به عنوان سلاح اصرار به ورزند.

در ادامه گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر آمده است میان سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ کمک های بین المللی برای مین روبی در یمن به حدود ۲۳ میلیون دلار رسید.

همچنین در این گزارش آمده است که معیارها و استاندارد های ایمنی برای مین روبی در یمن رعایت نمی شود که همین موضوع در 6 ماه گذشته باعث مرگ دستکم ۱۱ نفر که کار مین روبی انجام می دهند، شده است.

این نهاد بین المللی همچنین تاکید کرده است که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن از بمب های خوشه ای استفاده کرده است.

پیمان منع استفاده، نگه داری، ساخت، و جابجایی مین ضد نفر، و نابودی اینگونه مین‌ها با نام دیگر پیمان منع مین ضد نفر نیز شناخته می‌شود در سال ۱۹۷۷ در شهر اتاوای کانادا به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز