خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه قطر:

عربستان باج‌خواهی را دستمایه بقای حکومت استبدادی خود قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۶۱۷

وزیر امور خارجه قطر تأکید کرد که عربستان سعودی مصداق عینی آشوب افکنی منطقه خاورمیانه است و برای تحمیل حکومت استبدادی خود به گزینه باج‌خواهی و فشار اقتصادی متوسل می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر تأکید کرد که عربستان سعودی قدرت اصلی پشت صحنه آشوب‌­ها و ناآرامی­‌های منطقه است و برای تحمیل حکومت مستبدانه خود به باج‌خواهی و اعمال فشار اقتصادی پناه می­‌برد.

روزنامه گاردین انگلیس نیز به نقل از یک مقام قطری در لندن با اشاره به کشورهای لیبی و سومالی نوشت که به نظر می­‌رسد بحران کشورهای خلیج‌فارس باعث به وجود آمدن تنش­‌ها و اختلافات دیگری در منطقه شده و این موضوع حل این درگیری­‌ها را بسیار سخت کرده است.

وی گفت که عربستان سعودی به دنبال جذب رژیم‌­های حامی برای خود است و ریاض و ابوظبی هر دولتی را که حاکمان مستبد نداشته باشد، ‌دولتی تروریستی قلمداد می‌­کنند.

وزیر خارجه قطر در ادامه افزود که کشورش مورد تعرض سوء قصدهای فراوانی از سوی عربستان و امارات قرار گرفته است.

وی با اشاره به باج‌خواهی برخی کشورهایی که برای اتخاذ سیاست خصمانه علیه قطر به حمایت عربستان سعودی و امارات نیاز دارند،‌ تأکید کرد که این موضوع زمینه‌ساز بسیاری از ناآرامی­‌ها در آفریقا و منطقه جنوب این صحرا شده است.

آل ثانی جنایت شکست اعتصاب در مقابل فرماندهی ارتش سودان در خارطوم را وحشیانه توصیف کرد.

وزیر خارجه قطر از تمایل کشورش برای پیوستن به گروه میانجیگری بین ایران و آمریکا و جلوگیری از وقوع تنش بین دو کشور سخن گفت و تأکید کرد که تهران پیش از رفع تحریم‌­های اقتصادی با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز