خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن استعفا داد

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۷۶۴

رسانه­‌های سعودی اعلام کردند که وزیر خارجه دولت مستعفی یمن امروز- دوشنبه- از سمت خود استعفا داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، رسانه‌­های سعودی اعلام کردند که «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن امروز -دوشنبه- از سمت خود استعفا داد.

الیمانی در تاریخ ۲۴ ماه می ۲۰۱۸ با تصمیم «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی و فراری یمن به عنوان وزیر امور خارجه جایگزین «عبدالملک المخلافی» شد.

منابع سیاسی در دولت مستعفی یمن دلیل استعفای الیمانی را «شکست توافق صلح استکهلم» عنوان کرده و گفته‌اند که «امضای الیمانی زیر این توافق به صورت فعلی راه را برای ابهام‌افکنی جنبش انصارالله  در مفاد این توافق سست باز کرده است». 

یمانی سه هفته پس از آن استعفا داده است که منصور هادی در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه این سازمان در امور یمن را به جانبداری از جنبش انصار الله متهم کرده است. 

هادی در این نامه نوشته است: «گریفیتس برای تضمین بقای حضور انصارالله در الحدیده و بندر آن تحت نظارت سازمان ملل فعالیت کرده است». 

سازمان ملل در تاریخ ۱۴ ماه می اعلام کرد که نیروهای جنبش انصار الله در راستای اجرای گام نخست توافق‌ استکهلم از بنادر الحدیده، الصلیف و رأس عیسی خارج شده‌اند،‌ امانیروهای وابسته به هادی مدعی شدند که آنچه رخ داده، ‌خدعه بوده و نیروهای انصارالله همچنان بر بنادر مسلط هستند چرا که آنها این بنادر را به نیروهای گارد ساحلی وابسته به خود واگذار کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز