خبرگزاری کار ایران

آغاز مرحله نخست رقابت برای جانشینی نخست‌وزیر انگلیس

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۶۰۱

مرحله نخست رقابت برای جانشینی نخست‌وزیر انگلیس امروز- دوشنبه آغاز می‌شود و هر نامزد باید حمایت هشت نماینده را کسب کند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، مرحله نخست رقابت برای جانشینی «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس امروز- دوشنبه آغاز می‌شود و هر نامزد باید از هشت رأی نمایندگان برخوردار شود. 

«بوریس جانسون» وزیر سابق خارجه انگلیس همچنان بالاترین شانس را برای جانشینی می دارد. می اخیرا به دلیل ناکامی در کسب حمایت پارلمان برای خروج از اتحادیه اروپا از سمت خود به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار استعفا داد.

وی تا زمان انتخاب نخست‌وزیر جدید در سمت خود باقی خواهد ماند. 

«مایکل گوو»  ‌وزیر محیط زیست و «جرمی هانت» وزیر امور خارجه به عنوان رقبای اصلی جانسون از روز دوشنبه گذشته مبارزه انتخاباتی خود را آغاز کردند.

البته تبلیغات گوو به دلیل اعتراف خود به مصرف کوکائین در زمان اشتغال به حرفه خبرنگاری با مشکل مواجه شده است. 

هانت نیز همزمان اعلام کرد که «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان به وی اطلاع داده که اتحادیه اروپا آماده مذاکره با نخست‌وزیر جدید برای خروج انگلیس از این اتحادیه است. وی بر مهارت‌های خود برای انجام معاملات تأکید کرد. 

قرار است بریتانیا در تاریخ ۳۱ اکتبر آینده از اتحادیه اروپا خارج شود و شروط خروج آن موضوع بسیار حساسی در رقابت رهبران حزب محافظه‌کار است. 

جانسون گرایشی بسیار افراطی‌تر از گوو و هانت دارد و از آمادگی برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا خبر داده است. وی پایان هفته مدعی شد که از پرداخت یارانه جدائی از اتحادیه اروپا به مبلغ ۳۹ میلیارد پوند (۵۰ میلیارد دلار) اجتناب خواهد کرد مگر اینکه شرایط بهتر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ارائه شود.

زمان اعلام نامزدی برای ورود به رقابت سمت نخست وزیری رأس ساعت پنج عصر به وقت محلی پایان می‌یابد و تا کنون ۱۱ نماینده از جمله «ساجد جاوید» وزیر کشور  و «آندریا لیدسام» رهبر پیشین مجلس عوام از قصد خود برای نامزدی خبر داده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز