خبرگزاری کار ایران

شکایت فلسطین از اظهارات سفیر آمریکا در اسرائیل به دادگاه لاهه

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۴۲۶

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که علیه اظهارات سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی مبنی بر حق رژیم صهیونیستی برای الحاق برخی بخش‌های کرانه باختری، به دادگاه لاهه شکایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه فلسطین صبح امروز- یکشنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اظهارات «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اسرائیل مبنی بر حق رژیم صهیونیستی برای الحاق برخی بخش‌های کرانه باختری را به شدت محکوم می‌کند و آن را امتداد سیاست کاملا جانبدارانه دولت آمریکا از اشغالگری و سیاست‌های استعمار گرانه و توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی می‌داند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه اظهارات فریدمن حقیقت افکار او و همتایانش را برملا می‌کند، آمده است که وزارت خارجه فلسطین موضوع شکایت از  این سفیر آمریکایی در دیوان بین المللی کیفری را به دلیل دیدگاه نژادپرستانه و تهدید وی برای صلح و امنیت منطقه و توطئه علیه ملت فلسطین بررسی خواهد کرد. 

فریدمن روز گذشته در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز در اظهار نظر نسبت به اعلام قبلی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک‌های یهودی در کرانه باختری مدعی شده بود: «به اعتقاد من بر اساس شرایط معین اسرائیل حق حفظ برخی شهرک‌های کرانه باختری را دارد».

فریدمن در ادامه ادعاهای خود افزوده بود: «طرح آمریکا به دنبال بهبود سطح معیشت مردم فلسطین است اما راهکار سریع برای حل همیشگی جنگ نیست». وی تأکید کرده بود که آخرین چیزی که جهان نیاز دارد، دولت فلسطینی شکست‌خورده بین فلسطین و اردن است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز